Снимка: БГНЕС
fallback

„За да е ясно кой от коя страна на барикадата е, сезирах прокуратурата с доклада за пътните ремонти.“ Това заяви вицепремиерът в оставка Гроздан Караджов на заседание на парламентарната комисия по регионална политика. Народните представители изслушаха представителите на междуведомствената работна група, назначена със заповед на министрите на регионалното развитие и благоустройството и на финансите. Комисията провери 906 възлагания от Агенция „Пътна инфраструктура“ по 34 договора за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа. Договорите са сключени през 2018 г., 2019 г. и 2020 г., съобщиха от МРРБ.

Министър Караджов също така разпореди на ДНСК да провери на място и по документи всички проблемни пътни участъци, изредени в доклада.

Членовете на работната група препоръчват докладът да се предаде на АДФИ.

Целта на доклада бе да помогне за разплитане на проблемите с договорите за текущ ремонт, като установи каква част от натрупаните задължения до миналата година по тях да бъдат разплатени, обясни Караджов. Документът обаче не дава отговор на този въпрос, а препоръчва нова работна група да се занимае с плащанията.

Това са законно сключени договори по Закона за обществените поръчки след съдебни обжалвания. Но по тях са правени възлагания над позволения от закона размер и са възлагани на фирмите основни ремонти по договори за текущ ремонт и поддръжка. Това е нарушение на законите за обществените поръчки и за устройство на територията, пише в доклада.

Oще по темата
3,106 млрд. лв. е общата стойност на тези договори. Това е и завареният дефицит в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, който съществуваше, когато поехме министерството. От тях близо 80% са приети за основни ремонти от комисията, подчерта вицепремиерът.

„Единствената възможност за преодоляване на допуснатите несъответствия е органите на изпълнителната власт да бъдат подпомогнати от Народното събрание посредством законодателна дейност“, пише в документа. С други думи – тези обекти не могат просто да бъдат захвърлени и забравени, това ще бъде гигантска разруха и загуба на държавата. Затова тя трябва да ги урегулира със специален акт, като ги провери за качество и безопасност, заяви Караджов.

Сред изводите е, че е необходимо ново законодателство за инфраструктурните обекти.

Според решението на Народното събрание от април тази година АПИ вече изплати половината от сумите за пътни ремонти по старите договори за текущ ремонт в размер на 656 млн. лв. Тези средства са от бюджета на агенцията за 2021 г. и остават като дефицит, защото не са предвидени в актуализацията на държавния бюджет.

Затова обещаните от правителството 500 млн. лв. за общините за ВиК и пътни проекти за тази година няма как да бъдат предоставени, каза вицепремиерът./БГНЕС

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

ББ

преди 1 година

и не съм тр.л...бесен български гражданин съм,прогонихте децата ми от прекрасната ни Родина,за да може вашите да живеят в "лошият" САЩ с офшорни пълнени с нашите животи,ще става още по лошо...ще сме още по крайни...няма какво да губим...загубихме децата си заради вас и грабежите ви...няма да ви простим...няма да се "разберем"децата ни не са стока,в понеделник с камъне и дърве съм пред парламента...елате ми!!!!

14

ББ

преди 1 година

и ако си този за когото ни се представяш...излез утре и разкрий схемите в който са те вкарали...ок алексиев ти е помогнал да спасиш здравето а може би и живота ти...но как ще продължиш да живееш опозорен?нЕкви 1400 г оцеляваме срещу ятагани,сега и "сармат"...вие ни викате..."матрял"защото сме ви се доверили, а вие сте ни предали...за малко ще е!!!Народа...не *** с пари,Народа ни е шефа...не слави и доган-боко,Избори!!!

13

Ланския

преди 1 година

От както са го назначили за пишман-министър само локуми разтяга, непрекъснато мрънка и не е свършил работа за 5 стотинки.

fallback