72

varg

преди 5 години

Пък,който желае може да изгледа моят 40 минутен филм от това пътуване в тубата.

71

varg

преди 5 години

Реално бяхме 8 човека само,нищо че 23-*** се бяха записали за тази екскурзия.Жалко,че не ценим историята си,а такъв народ бъдеще няма.Колкото до Чавдара от клипа той е от 1994 година.

70

факт

преди 5 години

До osmiat.orgЧе то американските фирми за камиони са собственост на водещите европейски,кажи-речи всичките.Но Волво се откроява,разбира се.Впрочем,Щом Мишо Шамара е тираджия в САЩ,какво да кажем?А,имах един съученик,дето тука едвам изкара книжка за "B" категория,а там е тираджия,ха-ха.

69

Щирлиц

преди 5 години

До Анонимен 56По времето на демонокрацията редовно се палят и обръщат автобуси,и то западно-китайско-турско/абе качествено производство../.И понеже вестниците само чакат поредната катастрофа,та да зарадват демократизираните българи,катастрофите стават все по-яки и cool.

68

Мда

преди 5 години

До АнонименВ Първомайският ДАП(Държавно автомобилно предприятие) имаха един такъв Чавдар(сетра),дето му изгоря едното бутало на 700 000км.Не им доставиха ново и изровиха едно от вторични суровини.С него докара до края на комунизма.Тоя автобус беше любопитна гледка-при 100км/ч и нагоре тенекиите му се повдигаха от въздушната струя като крила.При демокрацията завода поработи 2-3 години,като слагаше стари двигатели и мостове на нови купета.

67

ШибиРиби

преди 5 години

Бе той и милион ще навърти ама преди това ще изпотрепе половин село

66

Чукундур

преди 5 години

А имаше за всички. За крадене имам предвид. Обаче едни решиха, че са по човеци и айде демокрация. А ние не човеците да ходим да мием улиците на Дрезден. Примерно. Ей, аз на времето като шофьор, с един ЗИЛ самосвал в КЦМ-Пловдив къща си направих и на шурето основите наляхме. Що влачене беше. Ама са усетиха, че крадем от тяхното и айде демокрация.

65

Щирлиц

преди 5 години

Последното твърдение не е вярно.Лицензът за Чавдар 11М4/Сетра 130/е закупен по времето на комунизЪма.

64

факт

преди 5 години

До osmiat.org"Всички западни камиони имат ресурс до основен ремонт 1 600 000км"Над 1млн.км само водещите марки-Скания,Волво,МАН и Мерцедес.Всъщност МАН е повече фирма за двигатели,отколкото за камиони.

63

СатаНАТО

преди 5 години

Този Чавдар е лиценз на стар модел Сетра. А самата фабрика е национализирана от комунистите и в нея и още по царско време са се сглобявали автобуси и камиони. Комунистите са наследили и договорите с МАН, Кесбьорер и Додж.

62

Хм

преди 5 години

Постигнатото при комунизма не беше кой знае какво като качество,но можеше да го запазим и използваме,поне докато стъпим на модерни релси-както направиха Чехия,Полша,Унгария и дори Румъния!Обаче ние унищожихме всичко,а не построихме ново.И сега сме деиндустриализирана и депопулирана държава.***,хранещи се с евроотпадъци,без собствено достойнство.Жалка картина.

61

стефчо

преди 5 години

За времето си бяха много добри автобуси и са си ок за епохата. КОйто сега мрънкя и е недоволен да си купи Тесла и Екс драйв БМВ. Аман от празни приказки и течение в устатата!

60

Един от Северозапада

преди 5 години

Днес кибрит, домати и краставици не можем да произведем....Но сме демократи и предвидими партньори на ЕС, САЩ и Нато.А и както често казва тук един колега по форум-банани и тоалетна хартия има навсякъде.Нали това искахте?

59

Анонимен

преди 5 години

Абе стига сте коментирали километрите. Ясно е че не са 500 000. Стятията е приписвана от Камелия, ама и малко и добавила от себеси, да е по интересна. Да не мислите, че една жена има понятие от километри. Просто 500 000 и е прозвучало строшно много и айде сензация, видиш ли.

58

Анонимен

преди 5 години

Некадърни и алчни псевдо демократи унищожиха всичко а имаше доста база навсякъде

57

Burzum

преди 5 години

Кво плюете бе *** ...това нещо преди трийсет години не е било кой знае по зле от западните си аналози....същото е и със соц автомобилите същите като масовите западни...глупаво е да ги сравнявате със съвременни или западни премиум тогавашни...

56

Мда

преди 5 години

До АнонименБаща ми караше от по-старите Чавдари(Шкода) ,а после и от тия в малък град със значителна тогава индустрия(Първомай).Ежедневно навърташе между 200 и 300км,понякога и 400 и то при най дълга линия от 120км в двете посоки,повечето по селата.Работеше се от 5.00 до 21.00часа,15 дни в месеца с двама шофьри на автобус.Което прави до 80 до 100 000км годишно.Е,който го мързеше или си имаше пари от другаде отстъпваше курсове на други шофьори.

55

Анонимен

преди 5 години

Кога пак ще правим автобуси, кари, телфери, трактори, бетеери и изобщо машини?

54

Анонимен

преди 5 години

По времето на Тодор Живков при социализма и руската окупациа за България чавдарите редовно се обръщаха по развалените социалистически пътища и всяка седмица умираха десетки хора, но вестник Работнически дело не пишеше за това защото при социализма България беше един огромен концлагер и нямаше демокрация и свободат на словото и медиите.

53

факт

преди 5 години

До До шопТочно така!Автобусът на снимката е Чавдар 11М4-задно разположен двигател МАН(или Роман),въздушно окачване независимо отпред,самоносеща каросерия,лиценз на Кесборер-Сетра от 70-те.Двигателят МАН беше отличен и в тогавашните ДАП-ове правеше 400-500 000км за 10 години и то по къси линии.Максимална скорост 120км/ч и можеше да я поддържа с часове.Имаше чести проблеми по оборудването(не самия двигател).Доколкото знам и оригиналната Сетра-също,има я в един стар клип "Гуантанамера".