До ШопБрички бяха 11M3/11Г5 с двигател отпред до шофьора и тресящо ресорно окачване. 11М4 е единствения приличен модел на Чавдар със самоносеща конструкция, двигател отзад и въздушно окачване, все пак е по лиценз на Сетра.
"ЛЕГЕНДАТА" на българското машиностроене, строеше каросерии върху завършени шасита с двигатели, пристигащи с товарни вагони от Чехословакия. Шаситата ги разтоварваха на гара Ребърково, от там шофьори сядаха върху набързо монтирана седалка на шасито, палеха двигателя и така, без покрив на "полуавтобуса" тръгваха по шосето до Ботевград.Там върху шасито монтираха корпуса и седалките за пътници на "рожбата на българското машиностроене".
500000 км. за 40 години изобщо не са много. Падат се по 12500 на година. В ранните години на демокрацията ходих на екскурзия до Венеция. Возиха ни с един Мерцедес, който беше на 1 милион километра.
До Анонимен 3Произвеждаме много, ама много повече неща от преди когато правехме И автобуси. Справка за БВП лесно се намира. Просто днес не се пънем за работи дето не ни бива или няма условия.То и тогава произвеждахме автобуси не защото много можехме, а защото беше забранено да си купуваме от истинските.
500 000 км ? Че това се навърта за по 18 месеца на международни. Този Чавдар, бая мързелив е бил. Колко ли килца тежи ?
да ...тъжна гледка ...по време на лошия комунизъм в България имаше индустрия,"демокрацията" ни превърна в бананова република
Освен носталгията, тия не особено добре изработени копия на Сетра нямат какво да предложат.Но пък носталгията не е за изхвърляне.
Като дете съм се возил, но в онзи модел, където горната част от мотора стърчи до шофьора отпред, а днес какво произвеждаме? Касиери за западни вериги магазини, които изнасят печалбите навън и заблудени сезонни работници за полетат по Италия, Испания и Великобритания. Пълна пропадация.
Това бяха брички от класа. Не само, че вътре бръмчеше (двигателя е вътре до шофьора), не само смърдеше на нафта ами като валеше и водопади върху седалките. БРИЧКА на бричките, не е за никаква гордост!
Една легенда си отива! За 40 г. "Чавдар" навъртя над 500 000 км