Снимка: БТА

Общ преглед

 

Комисията по транспорт в Европейския парламент не прие важните за България искания, свързани с международните превози. Транспортната комисия отхвърли поискания от България компромисен вариант по пакета "Мобилност".

Евродепутатите приеха, че превозното средство трябва да се връща в отправната точка на всеки четири седмици, както и че превозвачите не могат да спят в кабините, а трябва да нощуват в хотел, предаде БНР.

Гласуването стана на фона на протест на българските превозвачи в Брюксел срещу плана "Макрон". Според бранша приемането им въвежда двойни стандарти, които застрашават транспортния бизнес у нас. Стотици протестиращи се събраха в центъра на белгийската столица, за да изкажат недоволството си.

В протеста се включиха и колегите им от Румъния и Полша.

Още по темата

Към превозвачите се присъединиха и българските евродепутати - Андрей Новаков, Андрей Ковачев, Ангел Джамбазки, Асим Адемов.

"Днес правим безпрецедентно шествие-протест срещу всичкото това, което искат да се случи с нашия транспортен бранш - българския, румънския, полския, литовския - всичките страни, които сме в периферията. Ние днес всичките сме дошли с мир. Искаме да помогнем на този Европейски съюз да остане. Начинът, по който върви администрацията, чиновниците, които искат да определят нереални правила за този бизнес, реално ще разрушат този съюз", заяви Димитър Рашков, член на УС на международните превозвачи в България.

"Няма вариант, в който да бъдем по този начин изолирани и неравнопоставени. Не може да има две скорости! Не може да има три скорости. Трябва всички да знаят, че ако днес европейските чиновници пробият и съсипят нашия бранш, транспортния, утре ще бъде с друг, трети, пети, десети бранш", каза Рашков.

Към протеста се присъединиха и румънски превозвачи.

"Този пакет е несправедлив, той унищожава източноевропейската превозваческа дейност. Ясно е, че е създаден от Западна Европа. С такъв пакет "Мобилност" вече няма да имаме общ пазар", заяви  румънецът Санто Арпад заяви.

Предвидено е протестът да продължи до 13 часа българско време.

Сред основните искания на протестиращите е да отпадне задължението за връщане на камионите на всеки 4 седмици до държавата по произход, както и забраната за прекарване на 45-часовата почивка на водачите в кабината на камионите. Протестиращите настояват още шофьорите да бъдат извадени от Общата наредба за командироване на работници в чужбина.

Подготвяните рестрикции засягат най-много страните от периферията на ЕС, като България е най-потърпевша поради географското си положение, смятат те.

Министърът на транспорта Росен Желязков, който от вчера е в Брюксел и днес участва в заседанието на транспортната комисия, е на мнение, че би могло да отпадне изискването за връщането на камионите. Той обаче предупреди преди заседанието на комисията: "Балансът е крехък, така че заседанието на комисията ще бъде до известна степен индикативно за гласуването в пленарна зала. От друга страна, продължаваме да събираме подкрепата и да лобираме активно в наша полза".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар