Снимка: Булфото
fallback

"Друг път освен реформа за железниците няма", категоричен е министърът на транспорта Александър Цветков.

По думите му в момента БДЖ е с най-ниска производителност в Европа и това трябва да се промени.

Той уточни пред bTV, че поетите ангажименти към Световната банка са неизбежни, тъй като тя осигурява заема, с който ще бъдат осъществена модернизацията на железницата и железопътната инфраструктура.

Транспортният министър също така уточни, че намаления в персонала ще има и това е договорено в подписания меморандум със синдикатите.

По думите му от настоящия момент до края на 2014 година съставът на БДЖ и Национална компания Железопътна инфраструктура трябва да бъде намаляван с по 5% средногодишно.

В момента в двете компании работят общо 28 000 души, а до края на 2014 те трябва да бъдат с около 5700 души по-малко, уточни Цветков.

Приоритетно ще бъдат съкратени хората, навършили пенсионна възраст и най-вече в администрацията.    

"Вътре в компаниите ще бъдат организирани програми за преквалификация", каза още Цветков.

Сред основните причини за тежкото състояние на БДЖ през последните 20 години транспортният министър посочи политическото лобиране и фаворизиране на автотранспорта за сметка на железопътния, "ограбването" на железниците чрез корупционни сделки и неправилната политика за развитие на жп транспорта.

Oще по темата
11 мар 2011 07:37
57

"Компанията БДЖ на практика е компания във фалит. От 2009 година тя е в реална неплатежоспособност, тъй като не може със собствени приходи да покрие натрупаните задължения. Железниците дължат около 500 млн. лв. към банки и кредитори и още 200 млн. лв. към доставчици", заяви Цветков.

Той каза още, че някои от мероприятията по модернизацията на българските железници вече са започнали – поръчани са нови спални вагони, тече конкурс за ремонт на над 100 вагона.

Министърът посочи още, че у нас пристига делегация на китайска компания, която е най-големият производител на локомотиви и вагони в света.

По думите му те ще проучат възможността за производство на вагони и локомотиви в България.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

72

Йордан

преди 13 години

Само си помислете ( става въпрос за всички разбирачи от железница и не само ) има ли друга такава държава, като България, да е на нашият хал а железницата им да е като на Франция примерно.В коя железница пътническите превози са на печалба..? Няма такава държава. Англия преди няколко години си направиха железницата частна, и след това го отчетоха като грешка. Железницата е олицетворение на държавата, на нейната икономика, на нейната инфраструктура, на нейното здравеопазване и т.

71

Анонимен

преди 13 години

Няма как да не отбележа, че в БДЖ не само материалната база, но и отношението на персонала към пътниците е ОТВРАТИТЕЛНО. Вместо да са балгодарни за всеки един пътник, който се е излъгал да им стане КЛИЕНТ... Те се отнасят с хората така все едно са някаква рая ! Ужас.

70

анонимен

преди 13 години

абе защо едно време нямаше реформи и нещата вървяха и всеки си знаеше работата..а сега съкращават,пенсионират и все се реформират и какво ли още не и пак всичко е все на загуба...тоя батак край няма да има при тая измислена американска и фалшива демокрация..никога няма да има край..да ви п...я на реформите ...чичко взе парата и каза "ще видим"

fallback