125

Стар Софиянец

преди 4 години

Когато се говори за средна заплата преди и сега, трябва да се отчитат две неща. Първо, сегашните задължителни удръжки са много по-високи от преди 1989 и второ, сегашната средна дава изкривена информация, защото хората със заплата под средната сега са 3-4 пъти повече от тези със заплата над средната. Разумното е да се ползва медианната нетна заплата, която за 2019 година е около 600 лева. Сега за една Шкода Фабия са нужни близо 40 такива заплати в наличност. С кредит (лизинг) много повече

124

Стар Софиянец

преди 4 години

Жигулитата ги правеха по закупен лиценз от Фиат. Нищо крадено. Казват, че руснаците са направили над 800 изменения, за да пригодят колата за техните пътища.И ние правехме Булгаррено в Пловфив по закупен лиценз.

123

Анонимен

преди 4 години

До Стар СофиянецЗа да поставим това в перспектива. Понастоящем средната залпата е малко над 1300 лева. 33.5 x 1300 = 43 550.

122

Стар Софиянец

преди 4 години

Жигулата 2101 струваше 6100 лева, а Шкода 6700 лева. Правиш вноска от 1500 лева за кола (без Лада) и при първата доставка я купуваш. За Жигула се чакаше повече, но не 10 години. В началото се чакаше под две години, а през 1989 се купуваше с 5-6 годишно чакане.През 1983 средна заплата 200 лева, за вноската отиват 7,5 заплати, а цялата кола ти струва 33,5 месечни заплати, като лихвата по кредита е 2%. През 1988 година са 26,6 заплати.

121

Лада Нива 2020 г.

преди 4 години

"...е доставена чисто нова Mazda RX-2 с цел да бъде проучена"Знаем как е била "проучена"(бел. ред. копирана), въпроса е как са си я набавили и дали е била (по стар съветски обичай) открадната от някой злощастен японски турист, след като е бил пребит и преджобен. :)

120

до TOPSPEED

преди 4 години

Страшно сигурно е да се движиш със 130 при 7000 оборота с 13-ки гуми видинки, които гърмяха сами при 50 и да имаш чувството че излиташ в орбита.Ела да те повозя на 3 тонен GL с 200 точно по бойковите пътища да видиш какво значи сигурност.

119

Анонимен

преди 4 години

До Анонимен 121Не, не го "прекопирват". Всъщност той си работи там за тях. :)

118

Советский Инженерьм

преди 4 години

Възложили на един съветски инженер да създаде автомобил на народа.Седнал той, мислил, мислил и след 2 дни му светнало!"Защо да не открадна фиата на съседа и маздата на брачеда, и да направя една зглабяема лагерна количка от двете! Еврика! Еврика!":)

117

Анонимен

преди 4 години

До мочАмериканците също прекопирват компютъра на професор Иван Атанасов (известен като Дон Атанасов)

116

справка

преди 4 години

До Анонимен 117Фиат 124 е кола на годината за Европа през 1967г. и се произвежда до 1974г.В Русия през 1970 започва строеж на завод за същия автомобил ВАЗ 2101 /жигули/ и се произвежда до 1984г.

115

моч

преди 4 години

До СоросоидЕй , лъжлив каскет , що не кажеш че в соца пърово 10 години спестяваш и след това още 10-15 години чакаш за счупен москвич !

114

Анонимен

преди 4 години

До ***"Целта на соца никога не е била произвеждане на луксозен и скъп автомобил, а достъпен и евтин"Странно, защото нито е бил особено достъпен, нито особено евтин. От друга страна, тези автомобили не са мърдали не само по-отношение на лукса, но и по отношение на подобрения от сорта на по-икономични двигатели, по-голяма безопасност и т.н., все неща които имат сами по себе си малко общо с "лукс"

113

Анонимен

преди 4 години

Жигулата е Фиат обявен за кола на годината.

112

Анонимен

преди 4 години

Блядухите винаги са били уникално ***! От 1975 досега колите им все същите - безналогови :)

111

Соросоид

преди 4 години

Тези, които се смеят колко са скапани Ладите и Москвичите първо да се замислят, че това са коли, които са спрени да се произвеждат преди 40 години.Целта на соца никога не е била произвеждане на луксозен супер автомобил, а достъпен и евтин.Иначе щеше да се получи както в САЩ - има хора с колекции и скъпи коли, и много други по гетата без образовение, без бъдеще, без медицинска помощ, които ги погребаха при КОВИД-19 в общите горобища на Ню Йорк с булдозери.

110

Анонимен

преди 4 години

До 160км/денДнес, по пътищата бойкови, излизаш, слагаш икона на огледалотода бе, вервам ти. ББ строи пътиша. ФАКТ.По времето на камунетата един тротоар няма построен. ФАКТ!

109

Репичка

преди 4 години

Брей във България има хора които са пробвали всичко....даже са карали колата на КГБ :-)това е да си диванен експерт и цял ден да бичиш на авто симулатора GTA 5 със всики моd0ве....Сигурен съм че тук има хора летяли на кораба Союз 5....

108

Непенсиониран Дядо

преди 4 години

Друго си е 2020-та година..АМ Тракия с ограничение 80км/ч.. АМ Хемус - ограничение 60км/ч...Чисто нова магистрала, ограничена на 90км/ч25 януари 2012 г. - добавена нова категория път "Скоростен път" а.к.а ГЕРБ-ерска магистралаНикой не се е и надявал, че ще дойдат ЧАААК толкова добри времена:)))))))))))))))))))))))))))))))~ Едно мнение на Непенсиониран Дядо (86 години)

107

Анонимен

преди 4 години

До 160км/денНе знам за какви шофьори си говорите, но явно претенцията, че българските пътища не стават за високи скорости са празна работа. Може би когато се возих с Поршето на шефа с над 250 км/ч по Тракия това също е било мираж. А само за пробата изрязах джипа на новата към Дупница също с над 200. Държа да отбележа, че и в двата случая нямаше около нас коли, тъй че не сме застрашили живота на никой и да, знам че е в нарушение на правилата. :)

106

Анонимен

преди 4 години

До 160км/денЛошото е , че не осмислят че това може да им е последното каране. 99% от тях си мислят, че са роднини на Дънкан Маклауд.