Когато се говори за средна заплата преди и сега, трябва да се отчитат две неща. Първо, сегашните задължителни удръжки са много по-високи от преди 1989 и второ, сегашната средна дава изкривена информация, защото хората със заплата под средната сега са 3-4 пъти повече от тези със заплата над средната. Разумното е да се ползва медианната нетна заплата, която за 2019 година е около 600 лева. Сега за една Шкода Фабия са нужни близо 40 такива заплати в наличност. С кредит (лизинг) много повече
Жигулитата ги правеха по закупен лиценз от Фиат. Нищо крадено. Казват, че руснаците са направили над 800 изменения, за да пригодят колата за техните пътища.И ние правехме Булгаррено в Пловфив по закупен лиценз.
До Стар СофиянецЗа да поставим това в перспектива. Понастоящем средната залпата е малко над 1300 лева. 33.5 x 1300 = 43 550.
Жигулата 2101 струваше 6100 лева, а Шкода 6700 лева. Правиш вноска от 1500 лева за кола (без Лада) и при първата доставка я купуваш. За Жигула се чакаше повече, но не 10 години. В началото се чакаше под две години, а през 1989 се купуваше с 5-6 годишно чакане.През 1983 средна заплата 200 лева, за вноската отиват 7,5 заплати, а цялата кола ти струва 33,5 месечни заплати, като лихвата по кредита е 2%. През 1988 година са 26,6 заплати.
"...е доставена чисто нова Mazda RX-2 с цел да бъде проучена"Знаем как е била "проучена"(бел. ред. копирана), въпроса е как са си я набавили и дали е била (по стар съветски обичай) открадната от някой злощастен японски турист, след като е бил пребит и преджобен. :)
Страшно сигурно е да се движиш със 130 при 7000 оборота с 13-ки гуми видинки, които гърмяха сами при 50 и да имаш чувството че излиташ в орбита.Ела да те повозя на 3 тонен GL с 200 точно по бойковите пътища да видиш какво значи сигурност.
Възложили на един съветски инженер да създаде автомобил на народа.Седнал той, мислил, мислил и след 2 дни му светнало!"Защо да не открадна фиата на съседа и маздата на брачеда, и да направя една зглабяема лагерна количка от двете! Еврика! Еврика!":)
До мочАмериканците също прекопирват компютъра на професор Иван Атанасов (известен като Дон Атанасов)
До Анонимен 117Фиат 124 е кола на годината за Европа през 1967г. и се произвежда до 1974г.В Русия през 1970 започва строеж на завод за същия автомобил ВАЗ 2101 /жигули/ и се произвежда до 1984г.
До СоросоидЕй , лъжлив каскет , що не кажеш че в соца пърово 10 години спестяваш и след това още 10-15 години чакаш за счупен москвич !
До ***"Целта на соца никога не е била произвеждане на луксозен и скъп автомобил, а достъпен и евтин"Странно, защото нито е бил особено достъпен, нито особено евтин. От друга страна, тези автомобили не са мърдали не само по-отношение на лукса, но и по отношение на подобрения от сорта на по-икономични двигатели, по-голяма безопасност и т.н., все неща които имат сами по себе си малко общо с "лукс"
Тези, които се смеят колко са скапани Ладите и Москвичите първо да се замислят, че това са коли, които са спрени да се произвеждат преди 40 години.Целта на соца никога не е била произвеждане на луксозен супер автомобил, а достъпен и евтин.Иначе щеше да се получи както в САЩ - има хора с колекции и скъпи коли, и много други по гетата без образовение, без бъдеще, без медицинска помощ, които ги погребаха при КОВИД-19 в общите горобища на Ню Йорк с булдозери.
До 160км/денДнес, по пътищата бойкови, излизаш, слагаш икона на огледалотода бе, вервам ти. ББ строи пътиша. ФАКТ.По времето на камунетата един тротоар няма построен. ФАКТ!
Брей във България има хора които са пробвали всичко....даже са карали колата на КГБ :-)това е да си диванен експерт и цял ден да бичиш на авто симулатора GTA 5 със всики моd0ве....Сигурен съм че тук има хора летяли на кораба Союз 5....
Друго си е 2020-та година..АМ Тракия с ограничение 80км/ч.. АМ Хемус - ограничение 60км/ч...Чисто нова магистрала, ограничена на 90км/ч25 януари 2012 г. - добавена нова категория път "Скоростен път" а.к.а ГЕРБ-ерска магистралаНикой не се е и надявал, че ще дойдат ЧАААК толкова добри времена:)))))))))))))))))))))))))))))))~ Едно мнение на Непенсиониран Дядо (86 години)
До 160км/денНе знам за какви шофьори си говорите, но явно претенцията, че българските пътища не стават за високи скорости са празна работа. Може би когато се возих с Поршето на шефа с над 250 км/ч по Тракия това също е било мираж. А само за пробата изрязах джипа на новата към Дупница също с над 200. Държа да отбележа, че и в двата случая нямаше около нас коли, тъй че не сме застрашили живота на никой и да, знам че е в нарушение на правилата. :)
До 160км/денЛошото е , че не осмислят че това може да им е последното каране. 99% от тях си мислят, че са роднини на Дънкан Маклауд.
Как се произвеждаха най-бързите автомобили Жигули за КГБ