Обърнете внимание, самите застрахователи не се свенят да кажат, че целта на упражнението всъщност е хората просто да не им се обаждат за леки катастрофи, а да си плащат сами от джоба. При положение, че именно това е смисълът на ГО - да не си плащаш сам от джоба. Затова им плащаш. Е, ако няма да им се обаждаш, освен при тежка катастрофа със загинали, защо изобщо ще им плащаш нещо?Освен това досттигнаето на максималния бонус е чак след 7 години.А оскъпяването дори за 1 малко произшествие е веднага
0,6% от автомобилите в България били около 18000. Това означава, че автомобилите в България са 3 милиона. Защо тогава ни лъжат, че автомобилите били над 4 милиона, от които около 3,4 милиона леки автомобили, а останалите са товарни, специални, автобуси и влекачи.
Как така изведнъж стана че цели два милиона шофьори са примерни и ще взимат бонус.Ами нали имаше много хулигани на пътя всеки втори карал без книжка,всеки ден има жертви на пътя и сега в един прекрасен момент когато така належащия бонус малус, който като с магическа пръчка,е тук за да ни спаси от всичко гореизброено,се оказва че видите ли от три милиона шофьори два са за пример.Поредния фалш от страна на господа управляващите.
В Наредбата е записано, че "печелим" малус за влезли в сила НП в рамките на референтния период, демек от 01.01.2019г. Да, ама КАТ издават АУАН и НП, както и връчват електронни фишове с бая голямо закъснение, т.е., може за нарушение, извършено тази година, да се плаща по-голяма гражданска отговорност догодина, което е правен абсурд, понеже към датата на извършване на нарушението не е имало влязла в сила такава Наредба, за да е наясно човек с последиците.
Аз искам да попитам тези, които кръщават шофьори с епитет " джигит", толкова ли са безгрешни, че си позволяват да го ппавят..??!
Я кажете новите тарифи наръка колко ще са... че и без това си търся работа, пък в КАТ търсят хора, изглежда ми доста преспективно с тази системака, бая пари ще се прибират...
Уж казаха че данъци и ГО няма да се вдигнат и все пак ги вдигнаха. Обаче голяма глупост е това с винетката. Ако нямаш винетка, не можеш да минеш преглед... е за какво ми е винетка, след като колата я карам само в града? Не ми е нужна винетка. И как по дяволите ще мина преглед, след като не ми е нужна винетката? Колата от града не излиза, защо да купувам винетка? Само и само да мина преглед ли? Що за рекет е това?
Протестирате- не протестирате, никой не ви чува. Правят си каквото са си наумили. А вие се присмивайте на протестиращите!
Такава система бонус-малус е налудничава и не трябва да се приема. Така нареченият базов праг (базова сума) искаха да я направят 1000-1200 лева, но засега не смеят. След няколко години обаче и това ще стане. Тогава ще се плаща между 1000 лева за шофьорите и колите без ПТП и 6000 лева за тези с ПТП. Сега започват от скромните 300 лева, ако останат, до 1200 лева.
В Берлин през 2006 година личните коли бяха 390 на 1000 човека, а в София тогава бяха около 100 на 1000 човека. Сега в София са около 180-250, а в Берлин казваш, че са станали значително по-малко. Да не би да бъркаш.... Пиша за личните коли, не за всички автомобили, т.е. да не сравняваме ябълки с круши.
3,4 милиона леки автомобил по средно 600 лева застраховка ГО, прави 2 милиарди и нещо лева. Отделно за останалите над половин милион автомобили с доста по-голяма застраховка - товарни, автобуси, специални автомобили и влекачи, още поне 1 млрд. и ето ти над 3 милиарда лева за мутрите застрахвоатели. После изплатените обезщетения ще са под половин милиард лева.
Тая система с разбирателството за кой на кого и колко да плати между шофьорите обезсмисля изцяло гражданската. И това определено няма да намали инцидентите, а само регистрираните инциденти. За какво подяволите ще плащам застраховка, ако след инцидент ще плащам от джоба си. Че то по-добре да карам без застраховка на късмет бе.
Според мен това ще доведе една група хора да не си плащат застраховката, или автомобилите им да бъдат регистрирани на възрастни хора или други, които не карат автомобил... *** ще му хване врътката много бързо.
СВИДЕТЕЛИ СМЕ НА СТРОИТЕЛСТВОТО НА ВАВИЛОНСКАТА КУЛА ОТ НЕВЕРОЯТНИ ГРАМАДИ ОТ ЛИЧНИ КАТАФАЛКИ!В БЕРЛИН НА 1000 ДУШИ СЕ ПАДАТ 280 КОЛИ!НО, ТАМ ИМАТ ГАРАЖИ,ИМАТ ТРАМВАИ,ИМАТ СУПЕРМЕТРО!В АМСТЕРДАМ-290 НА 1000 СЪС СЪЩИТЕ ОБЩЕСТВЕНИ ЕКСТРИ, ТАКА Е И В ДРУГИТЕ ГОЛЕМИ ЕВРОПЕЙСКИ ГРАДОВЕ!ЗА ШВЕЙЦАРИЯ-ИДЕТЕ И ВИЖТЕ!ВЕЛОАЛЕИ С БЕЗБРОЙ ВЕЛОСИПЕДИСТИ СА НА ПОЧИТ И В ШВЕЦИЯ,И В НОРВЕГИЯ,И В ДАНИЯ,НАВСЕКЪДЕ! ИЗУМИТЕЛНО!В БГ СЪЩО Е ИЗУМИТЕЛНО,НО С ОТРИЦАТЕЛЕН ЗНАК! БЪЛГАРИ,МНОГО СТЕ *** И ДУХОВНО ПРОСТИ!
А най-добре е гражданската отговорност изобщо да не е задължителна. Който е виновен, да си плаща за нарушението. Който иска да си прави каско-застраховка. Така всеки ще е по-внимателен, защото като удари и повреди скъп автомобил, ще трябва да се бръкне доста дълбоко. Това ще дисциплинира много повече водачите, а и няма да се пълнят гушките на разни застрахователи. Бонус-малус са поредните измишльотини за ограбване на хората. Който е виновен, да си плаща - другите не.
Автомобилите притежавани от гражданите (личните автомобили) в България са около 1,4 милиона или по около 200 автомобила на 1000 човека население - повече от два пъти по-малко в сравнение със средното за ЕС. Освен тези около 1,4 милиона лични автомобили, има и около 2 милиона други леки коли в България - общо около 3,4 милиона леки коли, които сега ще плащат по 600-1600 лева застраховка, вместо предишните 180-200 лева. Освен тях има още около 550 хиляди други автомобили - автобуси, камиони и друг
До до обективенЯхта на дали ти трябва - няма къде да я караш по улиците, а колата е нужна, особено на хората със заболявания, възрастните, майки с деца - помисли си само как ще отидат те до болница или където и да било.
2 млн. родни шофьори ще ползват "бонус", 18 хил. джигити "малус"