102

един от всички

преди 5 години

Много правилно си го е казал човека! Само прах в очите са новите промени! Тараляснаците пак ще се купуват и то все повече и повече! Как да си купиш нова като е 2-3 пъти по-висок данък!?

101

Анонимен

преди 5 години

всеки реве как не било редно, един карал на метал, един на газ, втори на дизел, един 10 000км друг 50 000спокойно другари, то има и данък в горивата. Където е най-логично, ама понеже трябва ОЩЕ и ОЩЕ и трябва да се измисли нещо.Отделно вие докато се карате, кой какво краде е на заден план.Всичките данъци (акцизи) вече включени в горивата определят кое е по-добре да се ползва (газ/метан) , кой колко кара се взима в предвид и тн. и тн.само при нас таксуваме стоката по 3 пъти.

100

обективен

преди 5 години

Правителството обеща на майките с увреждания 150 млн. Откъде да ги вземе - ами от хората,които нямат пари да си купят нова кола.

99

Всичко е за пари

преди 5 години

До draganДраганчо, само богатите имат право да замърсяват, така ли излиза?Имам Волво 12г. в перфектно състояние с всички катализатори.По документи замърсява по-малко от ново дизелово БМВ Х5 с 380 кс., а аз имам и газова уредба. Айде сега Драганчо кажи, кой ти цапа въздуха повече? Данъка е само за прибиране на едни пари.Още една задачка: един стар автомобил изминава годишно 3000 км, а друг нов изминава 30000. Кой замърсява повече, а?

98

losHo

преди 5 години

Ваичко при нас е наопаки. Аз съм ЗА вдигане на данъците на стари коли, които замърсяват, но да се прави какво трябва или по-добре да не се прави! В нашата държавица камерите за скорост на се слагат на места с висока концентрация на ПТП, а на места където бързо да пълнят хазната. Пример от вчера- мобилна камера на 10м от табелата за изход/ край на Варна - магистрала Хемус. Та... същата ражота и с тези нови данъци и още милион глупости ... скоро очаквам емиграция. Нека *** да плащат

97

Правилното решение

преди 5 години

Данъкът на автомобилите, както застраховките (а защо не и винетките), трябва да зависят от годишния пробег - той се отчита на всеки годишен преглед ! Не е нормално някой, който навърта 2000км на година, да плаща колкото някой, който навърта 20 000км и повече !

96

Хм

преди 5 години

Десет човека сме с три коли, верно хуба ви са, малката автоматик за жените, втората хибрид голям нов, третата джип извън С-я само.Не мога да разбера един човек в една кола и още три фирмени.Прави се график, пести се, съчетават се плановете.А и в С-я си е доста уреден транспорта. Сега като пуснат и метро. Защо трябва да се изнервяме в задръствания. На село ако живеех достатъчно ми е моторче с кош.Пък и сами трябва да си помогнем - било повече хора да ползват ван заедно на село и това е вариа

95

ЪХЪ

преди 5 години

До АнонименСлед като ползваш кола само в събота или неделя, значи не ти трябва автомобил! Вземи си калкулатор и сметни разходите за застраховки и данъци и ще разбереш, че е по-изгодно да се возиш с такси! А през време на отпуск - Рента Кар.

94

Жоро комуниста

преди 5 години

През така наречения лош строи преди демокрацията баща ми за старата кола плащаше 5 лв. за преглед и 5 лв. данък!Аз естествено бях против ком партията и скачах по площадите

93

Анонимен

преди 5 години

Аз например карам колата само събота и неделя за да си напазаря за седмицата продукти от веригите и пазара с обществения транспорт да мъкна торби не върви. И за това удоволствие плащам все повече. Знаете ли кога ще гласувам за тези които ми увеличават разходите?

92

Анонимен

преди 5 години

По въпроса с каруците които пречат на движението кога ще направите нещо!?

91

Анонимен

преди 5 години

Имам стара кола на Газ и веднъж на прегледа ми казаха да мина на Бензин защото уреда не отчита на Газ! Не я карам на Бензин защото Бензина е 2 пъти по скъп от Газа. Пред блока ми има много коли и повечето не се карат всеки ден. Хубаво е да имаш кола когато ти потрябва защото има много таксита с помпи и може да ти излезе солено.

90

Въпрос

преди 5 години

20 годишен автомобил с газова уредба дали замърсява пове от нов на бензин?

89

Мнение

преди 5 години

Винаги е било така. Взима се от този, който може да даде. На босия цървулите не можеш да вземеш... а целна е да се попълва бюджета, борбата със старите автомобили изисква друга политика.

88

Анонимен

преди 5 години

До draganа какво ще кажеш на парвенютата с нови коли? вместо да купуват по две-три коли в едно семейство - да ползват метрото и градския транспорт!

87

далавер-гиби

преди 5 години

пара трябва на управляващите, ей! какво значи тук някакви си нови, или стари таратайки! а има и плюс - ще живне и бизнеса със старо желязо!

86

dragan

преди 5 години

Едно нещо ще кажа на пробитаците със старите коли дето ревът че нямали пари да си купят по-нови, макар че е ясно че ще съм на -132432 за отрицателно време. Ами не е казано всеки да е с кола бе! Като нямаш пари, няма да караш - това не е право, гарантирано от конституцията .. айде цъкайте минуси

85

Анонимен

преди 5 години

В продължение на предишният коментар: По тази логика, сега електрокарчетата на Тесла (за които е доказано, че зимата не могат да изкачат един баир в Драгалевци, човек да се прибере от работа) - т.е. те са освободени като ел. мобили от данъци, екотакси и синя/зелена зона, но утре някой ще реши, че дава приоритет на водородните мобили например.Еми аз като съм си купувал електромобил, никой не ми е обяснил, че след 5-10 г. ще трябва да им сърбам попарата и аз да си имам едно на ум да не го купувам

84

Анонимен

преди 5 години

В продължение на предишния коментар: самият производител, примерно преди 20 г. за да произведете и стандартизира даден автомобил е заплатил данъци за да го пусне в продажби и експлатация и няма как 20 г. по-късни някой си да се сеща, че този тип автомобил одобрен и движел се по пътищата десетилетия наред изведнъж трябва да заплаща примерно 5-но.

83

Анонимен

преди 5 години

Напротив, има огромна логика и тя е досегашната логика - коли, които са стари, са изплатили в продължение на много години своя данък, че и много отгоре, докато новите коли нищо не са платили или инвестирали в бюджета на РБ.За най-лесно нека да не гледаме години и еврокатегории, а всеки да отиде в оторизиран пункт за годишен технически преглед с видеокамери, да му наденат маркуча отзад и колкото милиграма вредни вещества му покаже толкова да плаща, напр. 142 мг - 142 лв., 98 мг. - 98 лв./годишн