80

Анонимен

преди 6 години

Явно няма да пипаме електората на ГЕРБ, да не гори каквото гори и да замърсява 200-300 пъти повече от колите, които се оказаха враг номер 1 за Фандъкова и Край.

79

Анонимен

преди 6 години

До КрайНо човека от Дания можеше да спомене и колко струва "удоволствието" за нагло паркиране на забранено място. Както и дали веднъж шамаросан, редовият датчанин би си позволил да се прави на тарикат спирайки на аварийки на трета линия за да прибяга за цигари до кафето отсреща или за да ръшка из околните магазини.

78

Край

преди 6 години

Русе - прав си. За да има силен градски транспорт трябва колете да се обложат с по-висок данък, паркирането да е платено в целия град и парите от това да подкрепят градския транспорт. Градския транспорт трябва да е с предимство на всеки светофар. само като приближи Тролея/буса/трамвая - светофара да му дава път на него веднага.В момента няма спирка на градския транспорт без на нея да са спрели две -три коли и да мигат. Забранено? дреме им на ауспусите.

77

DiesIrae

преди 6 години

До КрайЗа да те задължат да си махнеш колата трябва да ти предложат други алтернативи, а сега в никой град в България няма такова нещо! Почти навсякъде автопарка на градски транспорт е от 60+ годишен! След като има закон за такситата да са до определена възраст, защо няма за автобуси и градски транспорт?Кое според теб замърсява повече - 1 Чавдар на 50+ или 5 коли Евро 5-6?Защото в Чавдар и творения на Урал МАЗ и тн. хора не се качват. Да направят автобусите и тролейте поне набори на водачите им

76

Факт

преди 6 години

Докато такива като Край изместват темата от замърсяването на въздуха в София, към неговите изкривени виждания за колите, няма да дишаме чист въздух в София. Това е факт.

75

77777

преди 6 години

Колите имат много малък дял в замърсяването на София, но непрекъснато се тиражират лъжи за колите.В България колите са малко, доста под средното ниво за ЕС и е повече от очевидно, че ще се увеличават. В София колите са също по-малко, сравнени с повечето подобни градове в ЕС и е най-нормалното нещо, да очакваме да се увеличават. Няколкото града, където колите са по-малко, отколкото в София като бройка, но не и като използване, не променят реалността. Колите в София са относително нови.

74

DiesIrae

преди 6 години

Ако не си виждал автобус набор на Хитлер ела в Русе, да видиш нашите тролейбуси. Само докато ги гледаш хващаш тетанус. Като тръгнеш да се качваш ръждата поддава и падаш през дупката. Да не говорим, че от толкова кърпене вече няма къде да ги заварят за да изкърпят новите дупки. В Шопия макар, че имате 10 пъти по голям бюджет, ситуацията не е кой знае колко по добре ( да има линии на който има нови автобуси и имате метро), но в крайните квартали още има маршрутки на по 20-30 години.

73

Край

преди 6 години

В Берлин колете са 340 на 1000 човека в София 560 на 1000 човека. Берлин е с много по-широки улици и повече пригоден за коли от София и колите са доста по нови. Само че там не е изгодно на никой беден Ханс да си купи вехта S класа и да се вози. махат му главата с данък, паркинг и ТЮФ. Тука е свободия -кметицата МОЛИ да не се карат колите.

72

Анонимен

преди 6 години

Явно в маалите има най много задръствания и автомобили, защото там и наоколо е най-мръсен въздуха. :-)

71

DiesIrae

преди 6 години

До КрайА тогава при рекорден бюджет за поредна година защо градския транспорт не е развит?Да не говорим, че в другите градове (нас простосмъртните) след като ни съдерат кожата от данъци и ги пратят в Шопия за да може вашата община да си отдели лъвския пай и ни върне подаяния, нашия транспорт е не плачевен, а направо ужасен. Тролейбусите и автобусите ни са по стари от шофьорите си! Чакаш ги по 1 час (ако си късметлия), Постоянно се трошат и блокират и останалото движение и са като фризери!

70

Стига лъжи!

преди 6 години

Хайде стига лъжи с този данък за колите! Колите в София са незначителен замърсител, за разлика от колите в Дания например.*България за разлика от Дания, е бедна държава и затова в Дания данъка е на практика екологичен, докато в България данъка е данък собственост, с отстъпки за екологичност и за една кола под 100 к.с., каквато е политиката на държавата за екологичност - да купуваме по-икономични коли, разликата в данъка не е голяма според възрастта на колата.*В София колите са доста нови.

69

бай ПЕТКО

преди 6 години

Оставете някое бурканче и за гостите от Европата...

68

Анонимен

преди 6 години

До КрайКъде ще ми сравняваш Дания с България там плащат ама знаят, че държавата им връща парите под формата на социални придобивки. Тука всичко се краде и както каза някой по надолу като отворя прозореца ми мирише на пушак от *** и въглища не на изгоряло гориво.

67

До Край

преди 6 години

Добре, че не предлагаш да се мият улиците при снеговалеж. Но, обръщал ли си внимание какво се натрупва по улиците след зимния сезон: белезникави участъци с корички от използваната субстанция срещу заледяване, а в дупките и покрай бордюрите има по 2-3 пръста прах и пясък. Не е трудно да се досети човек, че всичкото това ще го дишаме докато не завали обилно. И как мислиш, от строежите камионите дали излизат като след автомивка? И парите от евентуалната санкция дали стигат да се поръча водоноска?

66

Край

преди 6 години

А сега и аз да ви кажа малко факти. Поколенията софиянци които нямаха книжки си отиват. Върви се към идиотския модел всеки жител на София с кола. Резултата е че към мента в София има повече коли на 1000 жители от всеки един подобен град в Европа /Само в Прищина и Скопие е същото/. Града е тотално задръстен с коли - в час пик не се движат а работят на място стотици хиляди коли. И за капак - колите ни са основно стари на фона на колете в западна Европа. Резултата - РАК/АСТМА/ЕМФИЗЕМ.

65

че кой

преди 6 години

До Дания,ти плаща данъци в България,явно от доста време си там и си забравил,че андрешко данък не плаща

64

читател

преди 6 години

Най-добрия град за живеене в Европа. Купуват си бурканчета с пирински въздух, даже и за министерския съвет остава ...Честито !

63

Малко факти

преди 6 години

Колите очевидно сега имат много малък принос в замърсения въздух на София от използването на твърдо гориво за отопление.Все пак ще кажа няколко неща за колите, въпреки че колите не са темата в случая:Колите в София са относително нови, на средна възраст около 11,5 години. Над 20 годишни са около 6,5%, а новите до 5 години са около 13%. Колите правени по стандартите ЕВРО 5 и 6 са около 25%, с ЕВРО 3 и 4 са около 60%, с ЕВРО 1 и 2 са около 12%. Новите бензинови коли имат норма 0.005 г/км за ФПЧ,

62

Край

преди 6 години

Човека от Дания ви казва че 15г. кола като неговата данъка и би струвал 1750 лв. на година. В големите градове в белия свят се развива градски транспорт - а не се стимулира вехтошарството на скрап от моргите на Европа.

61

Анонимен

преди 6 години

Около Факултето не сте мерили естествено, а там е най-отровен въздуха.