140

нъл тъй

преди 6 години

Много ми е интересно защо този ''проблем'' не се разглежда около Петровден/примерно/,и тогава коли вървят и даже са повече от сега!?Нооооо..........тогава не се отоплява електората на Али Реза от Банкя.

139

СПОКО ,БЕЕЕЕ...

преди 6 години

НИКОЙ НЕ Е УМРЕЛ ОТ МРЪСЕН ВЪЗДУХ......!НА ВСЕКИ НЕКРОЛОГ НА ПОЧИНАЛ ДРУГАР ПИШЕ :/"От Партийната и Профсъюзна организация"/

138

дъаааа

преди 6 години

То даже табелката от снимката е станала сива нема кво да ми говорт цифрите аз см чистоглед

137

софия де женейро

преди 6 години

Не колите а горенето на *** особенно онея индиянците от гетата ...

136

ПЛОВДИВ

преди 6 години

я тига стази софия я вижте по малките градове не че въздуха е мръсен но центъра е мръсен на всякъде фасове хартия ***

135

Анонимен

преди 6 години

По бързо да ни уморат.Това е целта.По малко пари за пенсии,социални ,заплати.Който е по здрав ще оцелее.Другите на доктор ,само че доктор облечен в черно.Казва се поп.

134

от догодина

преди 6 години

всеки софиянец ще бъде снабден със стикер на челото, който показва колко е дихателния му обем. Ще има ЗАБРАНА граждани с дихателен обем над допустимия да бъдат допускани в централните райони на града. Отделно служители от столичен инспекторат ще мерят грайфера на обувките и тези с по-дълбоки грайфери и ниезмити обувки ще бъдат глобявани.

133

Анонимен

преди 6 години

НА КОЙ НЕ МУ ИЗНАСЯ В СОФИЯ да си оди на село.Там въздуха е чист.

132

Анонимен

преди 6 години

E нали по време на,, Гадния Комунизъм'' имаше много заводи и те замърсяваха.Кремиковци и много др.Одавна ги ликвидираха РАЗГРАБИХА.Сега пак зле .От къде идва това замърсяване.

131

Това е положението..

преди 6 години

Не са колите най-големите замърсители на въздуха! Зима е, а и бгтокът е скъп. Дори и в централните части на столицата където няма топлофикация хората се отопляват с пелети или дърва. На студено ли да стоят?

130

Али

преди 6 години

Депутатите са пръднали

129

Анонимен

преди 6 години

Няма как колите да замърсяват много в София, след като почти всички от тях отговарят на доста строги екологични норми. Малко са колите, които не отговарят на тези норми, т.е. произведени са преди 30 и повече години, като ако изобщо се използват, то повечето с на газ. Единици са колите, които замърсяват много, обикновено след някаква кражба или повреда, но човек като види една такава веднъж в годината, някак си лесно му внушават, че повечето коли са такива.

128

Абе

преди 6 години

Така наречените "норми" на замърсяване са най голямата измама! Кой решава каква е нормата? И защо тези норми постоянно се променят? ПЪЛНА ИЗМАМА! Същото е и при храните. Запомнете че нормата е НУЛА ЗАМЪРСЯВАНЕ! Всяка стойност над нула не е нормална.Във природата няма естествено замърсяване. Замърсяването го правят единствено хората.

127

До 126

преди 6 години

Големите производители на коли произвеждаха коли отговарящи на поредният евростандарт около 2-3 години преди въвеждането му. Това са и масовите коли в България. Евро 5 е от 2009 година, значи колите на големите производители по модели от 2007 година и по-късно са вече по Евро 5 или 6, а колите с Евро 3 и 4 са по модели от 1998 година и по-късно. За София това означава изключително малък брой коли от преди Евро 3 - около 6,5% сега, а след 5 години ще са 1-2%.

126

Горете гуми, въглища

преди 6 години

Сега гледам данните за замърсяването с фини прахови частици в Банкя. Измерва се на 4 места и данните са: 103, 104, 114 и 119 мкг/м3. Знае се, че максимално допустимата норма е 50 мкг/м3. Филиповци е на 2-3 километра от Банкя, а трафикът е слаб.

125

бивш гражданин

преди 6 години

До АнонименТолкова съм щастлив че ми отвори очите! След като прочетох този пост, ще отида да живея на село. Ти промени живота ми завинаги! Голямо, сърдечно, Благодаря!

124

Анонимен

преди 6 години

Човек трябва да е слънчасал,та да си остави дома в провинцията и да отиде в София.Още повече ако пък си продаде и имотите в родното място.Да отидеш за 200-300 лева повече в това отровно гето е чиста лудост.Тия пари ще ги дадеш за наем и транспорт,а ако решиш да си купиш жилище ще го направиш с такъв банков кредит,който ще те направи цял живот роб на лихварите.И то за някаква гарсониера на Овча купел.За тия пари в провинцията ще имаш мезонет на центъра и няма да дишаш отрова.

123

Остарели представи

преди 6 години

Като говори, че колите замърсявали в София, фандъкова умело манипулира повечето хора, асоцииращи колите с времена от преди 20-30-40 години. Към момента, малко замърсяващите коли по евростандартите Евро 3, 4 ,5 и 6, са около 85% от колите в София. След 5 години ще са 95%, но всеки път фандъкова и сие говорят все за онези 15% по-стари коли сега, които утре ще са 5% и малко от тях се движат много. С колите ни отвличат вниманието от големият замърсител - използването на твърдо гориво за отопление.

122

Анонимен

преди 6 години

И всички го чуха това и почнаха да го спазват. Ай, надявайте се.

121

Остарели представи

преди 6 години

Да говорят, че колите замърсявали много в София, могат само хора, които имат мисленето и представите, отпреди 25 години, когато още нямаше евростандартите за замърсяване на въздуха. С въвеждането на Евростандартите, особено след Евро 3 от 2001 година, на практика колите станаха много малък замърсител на въздуха. При това е добре да се знае, че по нормите на Евро 5 и 6, за фините прахови частици има норма от 0.005 г/км, както за дизеловите, така и за бензиновите двигатели с директно впръскване