Снимка: Reuters
fallback

В стремежа си да наваксат изоставането си от американските и китайските гиганти, германските автомобилостроители започват да се обединяват със свои конкуренти, както направиха BMW и Daimler, за да разработват бъдещите автономни и електрически коли, съобщава Франс прес.

Oще по темата

Миналата седмица баварският автомобилостроител и производителят на Mercedes-Benz, които си оспорват лидерската позиция при автомобилите от висок клас, подписаха споразумение за стратегическо и дългосрочно сътрудничество в сферата на високотехнологичните системи в помощ на шофирането. Такива системи позволяват на колите да се паркират без човешка намеса или да се движат безпилотно по автомагистралите.
Автономното шофиране се смята за Граала на бъдещите транспортни средства, наред с електрификацията, а в по-широк смисъл - с еволюцията на начините на придвижване в града. То е сред големите предизвикателства, на които трябва да отговорят производителите на автомобили и оборудване, изправени пред конкуренцията на новите иновативни технологични компании.

Това не е първото обединение на двете германски компании за разработка на "кола робот": BMW работи заедно с Intel и Fiat по частично автономни автомобили, планирани за 2021 година. Daimler се е съюзил с щутгартския си съсед Bosch, най-големия световен производител на автомобилно оборудване. Техният тест на коли с висока степен на автономност е насрочен за 2019 година в Съединените щати.

Единствено Volkswagen се отличава с отсъствието си в това роене на обединения сред германските автомобилостроители.

През последните месеци имаше множество слухове за внушително голям алианс, обединяващ Daimler,BMW, VW, Bosch и Continental. Вестник "Уолстрийт джърнъл" обаче съобщи миналата седмица, че VW и Ford може да разширят сътрудничеството си в производството на ванове към автономните коли. Засега VW е избрал да се съюзи с германската стартъп компания за автономно шофиране Аурора (Aurora), която се радва на подкрепата на Amazon.

Историческите автомобилостроители далеч не са единствени в надпреварата: филиалът Waymo на Google е сред най-напредналите в разработката на самоуправляващи се коли, а Tesla, Uber, Apple и китайската търсачка Baidu също лансираха свои проекти.

Уеймо работи с Fiat Chrysler и Jaguar Land Rover, а според японски медии изглежда преговаря и с Renault-Nissan-Mitsubishi.

Сред електромобилите доминират Тесла и азиатските доставчици на клетки за батерии. В същото време френското и германското правителство обявиха в средата на февруари промишлена стратегия за създаване на европейски "шампиони", като първият проект ще бъде производството на автомобилни батерии.

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

До 7 от 6

преди 5 години

Един плюс.Забрави само да споменеш японците, които си карат по тяхна траектория (както винаги).

8

Анонимен

преди 5 години

Германските автоконцерни нямат шанс, защото се разбра, че са мошеници, които предоставят наистина впечатляващи опаковки с много ненадеждна техника, която не отговаря на еконормите.

7

Анонимен

преди 5 години

До 6 за жалост си прав.А Тръмп откровено се гаври с тях и им се подиграва с абсурдните си закони за внос.Докато Европа не се обедини в единна индустрия никой в нея не може да се конкурира с държави от ранга на САЩ и Китай и те не ни разглеждат като партниор а като колония и се карат кой да я има.Искате да ни вземат на сериозно ли тогава или Европа трябва да се обедини и да стане съперсила като тях или се примирете че ще сте новите роби в колониите на САЩ Русия Индия Бразилия и Китай.

fallback