Снимка: Reuters, архив

Германското правителство е възложило на специална комисия да намери начини да се справи с намаляването на въглеродните емисии.

Националната платформа за бъдещето на мобилността трябва да публикува доклада си до края на март, но някои от предложенията им вече са публично достояние и вероятно ще срещнат сериозна съпротива, пише международната редакция на "Deutsche Welle".

Някои от предложенията са напълно предвидими - например вдигане на акцизите за горивата след 2023 година, ограничаване на данъчните облекчения за хибридни и елкетрически коли.

Мярката, която обаче вероятно ще срещне най-сериозен отпор, е планът на германското правителство да въведе ограничение в скоростта по аутобаните от 130 км/ч, както е и в останалите европейски държави.

На първо място автоиндустрията в Германия може да се възпротиви на мерките, пише "Блумбърг". В крайна сметка легендарните аутобани, по които няма ограничение на скоростта, са нещо като национална гордост.

Таблоидният "Bild" пък пише, че "аутобаните са символ на свободата. "Тествано на германски аутобан" е като символ за качество. Има достатъчно ограничения на скоростта", коментира изданието.

Дори законодателите не оспорват, че предложението за въвеждане на ограничение на скоростта, ще бъде трудно за обяснение.

"Не мисля, че предложението за ограничение на скоростта е разумно", коментира Улрих Ланге, заместник-председател на парламентарната група на ХДС/ХСС в Бундестага.

Членовете на комисията пък се оплакаха, че работата им по доклада е зле интерпретирана и всъщност са в много ранен етап. Според тях публично оповестените данни са без контекст и опит за сензация.

Комисията подчертава, че е наясно как това предложение би било доста непопулярно.

"Не всеки инструмент и мярка би била приета. Ще е нужна политическа твърдост, дипломатически умения и желание за компромис", подчертават от комисията.

Федералното министерство по транспорта също подчерта, че нито една от мерките не е била "обсъдена, одобрена или приета".

Германия може да бъде сериозно глобена от ЕС, ако не успее да намали парниковите си емисии и наблюдатели строго следят транспортния сектор, заедно с енергийния, като ключови за постигането на поставените цели за ограничаване на вредните емисии.

Коментари Напиши коментар

27

Упс!

преди 3 години

А електричките може ли с 200 тогава? Ама пък тях трябва да ги зарежьаш на всеки 100 км ако ще караш бързо.Абе най-икономично е с кон и каруца. Само да има кой да чисти фъшкиите от аутобана.

26

Цоло

преди 3 години

Ако слушат за Коледа с 90 км Е те тогава ги накъсан с рендето

25

Ала-Бала

преди 3 години

Двигателите все по=мощни, скоростите все по-ниски! Най-добре да се върнем към коли със 50-60 к.с.