Снимка: pixabay
fallback

Зад вдигането на данъка за стари автомобили стои екологията, заради което принципът му е "замърсителят плаща", както е в цяла Европа. Има автомобили, на които ще се вдигне, има и коли, на които ще намалее данъка.

"На стари автомобили ще е средно между 2 и 12-13 лв. на годишна база, което е сравнително малко", коментира пред БНТ кметът на Бургас Димитър Николов.

"Основно искам да повторя, че идеята от страна на местната власт, е голяма част от автомобилите, които са стари и не се ползват, да се мотивират собствениците им да се разделят с тях. Да имат мотив да си купят нови автомобили, които са по-екологични и ще са по-полезни за околната среда", обясни той.

Oще по темата

"Официална цифра ще обявим, след като този закон влезе в сила, ако това се случи. В момента има наложено вето. Принципът е следният - замърсителят плаща, както и за този данък, така и за другия, на който също е наложено вето - този за такса смет. Сега ще бъдем принудени от 31 януари до 1 март всички домакинства да внесат декларации за броя членове на семейството, за да прецени всяка община каква да бъде таксата смет", коментира Николов.

По думите му това са мерки, които са представени от всички политически сили в страната и това е тема, която се дискутира от няколко години.

"Колите, замаскирани като баничарки, сега ще бъдат принудени да плащат реалния си данък", смята той.

"Нашето опасение е, че до няколко години България ще бъде залята от стари автомобили, които ще замърсяват околната среда. Ефектът ще се отрази на екологията и на здравеопазването. В Бургас има 100 хил. регистрирани автомобили. 40 хил. са от тази категория, като повечето от тях не се ползват по предназначение - ползват се за запазване на паркомясто или с друга цел и на собственика им това е изгодно", каза още кметът на Бургас.

Той цитира и данни, че между 33-35% от замърсяването в градовете се дължи на автомобилния трафик.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

46

Анонимен

преди 5 години

"Цапат" кубиците в пъти. Годините "цапат" в %.

45

Трол Горянин хахаха

преди 5 години

Какво общо имат старите коли със замърсяването, навремето , "Лада"-та като я минах на газ и ауспухът беше побелял , и това че си беше 35-годишна ,

44

Анонимен

преди 5 години

Не всички стари коли са цапащи. Цапащи са мислите на управляващите. На тях им се искат пари в бюджета за сметка на неработещата икономика. Защо не бръкнат в джобовете на капиталистите. Там има много пари. Пиша,т че в българия всяка седмица се появяват нови 3-*** милионери. На всеки милионер се пръкват по 3000 нови голтака, т.е. по 9000 на седмица. Но за това никой не пише. В България е трудно да търсиш правда.

fallback