Снимка: pixabay

Зад вдигането на данъка за стари автомобили стои екологията, заради което принципът му е "замърсителят плаща", както е в цяла Европа. Има автомобили, на които ще се вдигне, има и коли, на които ще намалее данъка.

"На стари автомобили ще е средно между 2 и 12-13 лв. на годишна база, което е сравнително малко", коментира пред БНТ кметът на Бургас Димитър Николов.

"Основно искам да повторя, че идеята от страна на местната власт, е голяма част от автомобилите, които са стари и не се ползват, да се мотивират собствениците им да се разделят с тях. Да имат мотив да си купят нови автомобили, които са по-екологични и ще са по-полезни за околната среда", обясни той.

Още по темата

"Официална цифра ще обявим, след като този закон влезе в сила, ако това се случи. В момента има наложено вето. Принципът е следният - замърсителят плаща, както и за този данък, така и за другия, на който също е наложено вето - този за такса смет. Сега ще бъдем принудени от 31 януари до 1 март всички домакинства да внесат декларации за броя членове на семейството, за да прецени всяка община каква да бъде таксата смет", коментира Николов.

По думите му това са мерки, които са представени от всички политически сили в страната и това е тема, която се дискутира от няколко години.

"Колите, замаскирани като баничарки, сега ще бъдат принудени да плащат реалния си данък", смята той.

"Нашето опасение е, че до няколко години България ще бъде залята от стари автомобили, които ще замърсяват околната среда. Ефектът ще се отрази на екологията и на здравеопазването. В Бургас има 100 хил. регистрирани автомобили. 40 хил. са от тази категория, като повечето от тях не се ползват по предназначение - ползват се за запазване на паркомясто или с друга цел и на собственика им това е изгодно", каза още кметът на Бургас.

Той цитира и данни, че между 33-35% от замърсяването в градовете се дължи на автомобилния трафик.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase