Снимка: Reuters
fallback

Руският печат коментира на първите си страници вчерашната авария в метрото на Москва, взела 22 жертви. Движейки се с пълна скорост, влакът дерайлира на стрелка и се блъсна в бетонна тунелна стена, напомня "Комерсант".

Според следствените власти вина за трагедията може да имат както обикновените служители от метрото, носещи отговорност за състоянието на коловозите и подвижния състав, така и ръководството, че не се е погрижило за сигурността на пътниците.

Експерти обясняват инцидента със системни грешки в експлоатацията и развитието на метрополитена, посочва вестникът.

Oще по темата

Близо 1150 души бяха евакуирани от катастрофиралата композиция, добавя той. Пострадалите и семействата на жертвите ще получат обезщетения от метрото и от градската управа; президентът Владимир Путин разпореди най-внимателно разследване на случая и наказателното дело е поето от федералното следствие.

Според говорител на Следствения комитет със сигурност става дума за техническа авария и се разглеждат няколко версии: "незадействане на стрелката, пропадане на жп платно и повреда в подвижния състав".

По предварителни данни стрелката, монтирана преди седмица, може да не е била надлежно блокирана и да се е изместила от вибрациите. "Заради голямата скорост машинистът физически не е можел спешно да удари спирачки", предполага изданието.

Според цитиран машинист от метрото спадът в напрежението, за който бе съобщено вчера, може да е превключил на червено всички светофари по линията, което автоматично задейства и стрелките.

Още преди месец московчани са се оплаквали от вибрации в метрото. В официален отговор, качен вчера във Фейсбук, ръководството на метрото твърди, че не са открити никакви нарушения.

Корпорацията "Руские машини" планира да участва в търг за нови метровагони съвместно със "Сименс" и следи вече от години аварийността в московския метрополитен. "Инвестициите са огромни (. . .); парите обаче отиват в погрешна посока", заявява нейният вицепрезидент Елена Матвеева. Според нея ръководството на метрото отказва да модернизира мотрисите и инфраструктурата - "именно консерватизмът е глобалната причина за такива извънредни произшествия".

Най-чудното и най-странното според "Московский комсомолец" е, че пожарникарите са получили първите достоверни данни за станалото чак 40 минути след катастрофата. Първият вагон излязъл от релсите и "започнал да хвърчи из тунела, рушейки всичко наоколо", били прекъснати кабели, из тунела плъзнал пушек и чакащите на близката станция започнали да нервничат - а междувременно служителите в метрото "бавно и почти достолепно преговаряли как по-добре да организират спасителната операция".

Все още не се знае какво точно е станало в тунела. Министерството на извънредните ситуации твърди само, че не е бил терористичен акт. Заводът производител на авариралия влак "Метровагонмаш" отказва коментар до края на следствието, пише "Новие известия".

Тази година имаше над 10 инцидента в подземната железница на Москва, изтъква "Росийская газета".

Московската градска управа обмисля дали да уволни началника на столичния метрополитен Иван Беседин, информира "РБК дейли".

За всестранен и открит одит на "най-натоварената транспортна система в Москва" настоява "Ведомости", цитиран от Би Би Си.

Тази трагедия не бива просто да потъне в историята, защото пътуващите с метрото са 56 на сто от общия пътникопоток в Москва. Това са средно 8,5 милиона души в делничен ден и броят им постоянно расте, а пропускателната способност на линиите остава същата, предупреждава всекидневникът.

Днешните изявления за предстоящи уволнения и наказателни дела "отразяват моментното политическо значение на темата за сигурността в московското метро". Трябва обаче "да се помисли и за дългосрочна стратегия за децентрализация на Москва", резюмира "Ведомости".
 

/БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

Анонимен

преди 9 години

Всеки компетентен от занаята. В тази сфера ще ни каже,че осигурителната система както в ,жп,т и в метроном,при повреда води до безопасност положение или спиране,а отделно метроном и там и у нас е осигуреност по 2независими способа-автоблокировка и Алс-Арс.с движение само еднопосочно по всеки път и повечето стрелкови не срещу,а по посока на движение.т.е. несравнено по-сигурно от надземната железница.Ошстава или слаб път лъжливост контрола на стрелкаили ггрешка на *** шинистабре е да коментираме хо

22

Анонимен

преди 9 години

SURA-ta e bila greshno nasochena

21

Гошо

преди 9 години

До блюдолизец храбърЯ поразгледай снимките, не лъжи така безсрамно! А и във смокинги да бяха, важното е, че се явиха начаса, даже и с хеликоптери, добиче кално!

fallback