Огледален свят - най-търсеното понятие в българския Google. Източник: Facebook

За първи път в своя годишен глобален Zeitgeist анализ, който обхваща цялата 2013 и това какви личности, теми, събития и места за били от интерес за хората по цялото земно кълбо, Google обявява резултати и за България.

Оказва се, че през изминалата година най-търсени понятия в българския Google са турският сериал „Огледален свят“, загиналият трагично в катастрофа холивудски актьор Пол Уокър и музикалният феномен "Gangnam Style".

Резултатите от търсенията в България през 2013 година сочат, че българите доста сериозно следят различни телевизонни шоу и реалити формати, информирани са за известните личности както в локален, така и в глобален мащаб и се интересуват от разнообразни теми като това „какво е любовта” и „как да отслабна”, но и „какво е ЕРП” и как да инсталират различни продукти. Не на последно място, следят различни спортни събития, като най- обичани са тениса, бокса и футбола.

Ето и цялата класация за най-търсените думи в България през 2013 г, са:

1.Огледален свят
2.Пол Уолкър
3.Gangnam style
4.Гласът на България
5.Къртицата
6.Harlem shake
7.Чочо Попйорданов
8. VIP Brother 2013
9.Избори 2013
10.Google Street View

Най-търсените хора за 2013 са:

1.Пол Уокър
2.Чочо Попйорданов
3.Делян Пеевски
4.Bon Jovi
5.Grigor Dimitrov
6.Цветелина Грахич
7.Еделвайс
8. Млад Меринджей
9.Златко Баретата
10.Ахмед Доган

Събитията за годината са:

1.Избори 2013
2.Мис България 2013
3.Земетресение
4.Цифровизация
5.Почивни дни 2013
6.Великден 2013
7.Матури 2013
8.Избори 2013 резултати
9.Протести
10.Чочо Попйорданов почина

Спортните събития на 2013 са:

1. Australian Open 2013
2. Кличко Поветкин
3. Roland Garros 2013
4. Купа на конфедерациите
5. Левски Лудогорец
6. България Дания
7. Левски Славия
8. Eurobasket 2013
9. Wimbledon 2013
10. България Армения

Zeitgeist произхожда от немски и означава „ духът на времето”. Той представлява 13-ият годишен анализ на Google, базиран на повече от трилион търсения по света през цялата година. В допълнение към Zeitgeist, който подчертава най-добрите тенденции на 2013 г, се използват и инструменти, които дават представа за глобалните, регионалните, минали и настоящи тенденции в търсенето. Инструментите на Google Zeitgeist никога не могат да бъдат използвани за идентифициране на отделни потребители, защото компанията разчита на анонимни, съвкупни натрупвания за това колко често определени заявки за търсене, се проявяват във времето.

През 2013 г. Zeitgeist включва и най-модерните и популярни търсения в повече от 70 страни. Класацията включва повече от хиляда топ 10 списъка в категории като поп култура, спорт, музика, политика, новини и други и дава уникална перспектива най-горещите събития и теми, които са представлявали интерес за българите.

Още технологични новини вижте в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase