Снимка: Булфото

Автомагистрала "Хемус" ще достигне до Велико Търново през 2023 година, става ясно от официално съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура".

В края на декември 2018 г. между Агенция "Пътна инфраструктура" и "Автомагистрали" ЕАД е сключен договор за изграждането на 134,14 км от автомагистралата в Северна България в участъка от пътен възел "Боаза" до пресичането с пътя Русе - Велико Търново.

Още по темата

Стойността на договора е 1 124 880 000 лв. без ДДС и средствата са от републиканския бюджет. Цялата сума е в специална сметка в БНБ. Средствата от нея могат да бъдат използвани само за изпълнение на дейности по участъка от 134 км от АМ "Хемус", като към настоящия момент няма извършени плащания, отчитат от АПИ.

Договорът ще бъде изпратен за информация в Агенцията по обществени поръчки в законоустановения срок до един месец от сключването му.

Изграждането на отсечката е разделено на 6 участъка, които ще се правят по едно и също време, като целта е тя да бъде готова до 2023 г.

"Хемус" до Велико Търново на 6 части. Готова през 2023

Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с пътя Луковит - Угърчин, включително пътен възел "Дерманци". Връзката със съществуващата републиканска мрежа ще се осъществява чрез два пътни възела - п. в. "Боаза" и п. в. "Дерманци".

Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел "Дерманци" - при пресичане с пътя Луковит - Угърчин, до връзката с пътя Радювене - Катунец, включително пътен възел "Каленик".

Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел "Каленик" при пресичането с пътя Радовене - Катунец до връзката с пътя Плевен - Ловеч, включително и п. в. "Плевен".

Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. "Плевен" при пресичане с пътя Плевен - Ловеч до пътя Летница - Ловеч, включително пътен възел "Летница".

Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел "Летница" при пресичането с пътя Летница - Ловеч до пътя Бутово - Павликени, включително и пътния възел.

Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на пътя Павликени - Левски до пътя Русе - Велико Търново, включително и пътния възел.

Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6 ще бъде изпълнено през 2019 г. Целта е цялостното изграждане на АМ "Хемус" в участъка от Боаза до пресичането с пътя Русе - Велико Търново да приключи до 2023 г.

За първи път Агенция "Пътна инфраструктура" възлага изпълнението на строително-монтажни работи на инфраструктурен проект на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, се изтъква в прессъобщението и се напомня, че МРРБ е едноличен собственик на 100 процента от капитала на "Автомагистрали" ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.

В последните години "Автомагистрали" ЕАД е изпълнило редица обекти с висока обществена значимост като тунели, виадукти, мостове, асфалто-бетонови настилки на автомагистралите "Хемус", "Тракия", "Люлин", "Струма" и "Марица", изтъкват от АПИ.

Общата дължина на автомагистрала "Хемус" от София до Варна е около 420 км. Изградени са участъците между София и Ябланица и от Белокопитово до Варна, които са близо 170 км. В момента със средства от републиканския бюджет се строят 26 км от автомагистралата - 9,3 км в отсечката между Ябланица и Боаза и 16,32 км от п. в. "Буховци" до п. в. "Белокопитово".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase