Снимка: БТА
fallback

В хода на разследването на трагичната катастрофа край Своге текат няколко паралелни линии, които трябва да докажат или да опровергаят вината за катастрофата.

Oще по темата

Шофьорът Григор Григоров е под домашен арест. Все още не е ясно дали пътната настилка е компрометирана. Често при такива случаи се стига до прехвърляне на топката между институции и бизнес.

"Няма проблем да се установи съставът на асфалта. Но това няма отношение към катастрофата. На мястото на инцидента има предпоставки за отнета пътна безопасност. Има изградено мостово съоръжение, което отнема значителна част от пътното плътно. Оттам започва трагедията", отбеляза пътният експерт и проектант инж. Владимир Жиянски.

"Не е било никакъв проблем платното да се разшири. Втората причина е липсата на всякакви отводнителни мероприятия, които да отвеждат водата от пътя. Трето – пътната настилка е абсолютно гладка. Не може навсякъде да се полага един и същ асфалт. Трябваше да има набивна фракция. Мантинелата там изпълнява декоративна функция – тя не върши работа", добави още гостът на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR той заяви, че не подкрепя становището, че у нас трябва абсолютно да копираме всички западноевропейски пътни стандарти. Те трябва да бъдат съобразени с нашите условия, поясни експертът.

"Забелязвам, че ремонтите в България не се вършат по оптимален начин. Най-важната фигура е възложителят. От него трябва да тръгне заданието, тъй че проектът да отговаря на нашите условия. Трябва да има орган, който да е абсолютно независим и да се слуша неговата дума", подчерта за финал инж. Жиянски.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

29

sabomira

преди 5 години

България влезе в ЕС през 2007 и започнаха да текат едни европейски пари които ГЕРБ се впусна да ги усвои за своята алчност като заложи народа.ГЕРБ за да усвоят парите си запретнаха ръкавите проект след проект то не беше пътища саниране канализация стадиони детски градини всичко на юруш но нищо качествено и довършено.Европа дава парите за да се изтрепят българите след време България да заселят с бежанци.От европейските пари 1/3 се влагат 2/3 се крадат и всичко това води до такива трагедии.

28

Анонимен

преди 5 години

Не се прави разлика между видовете дейности в стройтелния бранш-текущи,капитални ремонти,реконструкции,строителство,ново строителство като за последните се изискват проекти по норми с проектни решения за възлови съоръжения-мостове,тунели и др. с пътищата към тях,както за ремонтите,но с улеснени счетоводни сметки,но пак по норматив по натовареност на пътя от потока преминаващ транспорт по товарогабаритни показатели и параметри относно слоевете,състава,структурата на смесите и якост,издръжливоста

27

Анонимен

преди 5 години

Принципно от 2009 година, само фирмите от мафиотския кръг на ГЕРБ, печелят обществените поръчки.

fallback