Снимка: БТА

В хода на разследването на трагичната катастрофа край Своге текат няколко паралелни линии, които трябва да докажат или да опровергаят вината за катастрофата.

Още по темата

Шофьорът Григор Григоров е под домашен арест. Все още не е ясно дали пътната настилка е компрометирана. Често при такива случаи се стига до прехвърляне на топката между институции и бизнес.

"Няма проблем да се установи съставът на асфалта. Но това няма отношение към катастрофата. На мястото на инцидента има предпоставки за отнета пътна безопасност. Има изградено мостово съоръжение, което отнема значителна част от пътното плътно. Оттам започва трагедията", отбеляза пътният експерт и проектант инж. Владимир Жиянски.

"Не е било никакъв проблем платното да се разшири. Втората причина е липсата на всякакви отводнителни мероприятия, които да отвеждат водата от пътя. Трето – пътната настилка е абсолютно гладка. Не може навсякъде да се полага един и същ асфалт. Трябваше да има набивна фракция. Мантинелата там изпълнява декоративна функция – тя не върши работа", добави още гостът на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR той заяви, че не подкрепя становището, че у нас трябва абсолютно да копираме всички западноевропейски пътни стандарти. Те трябва да бъдат съобразени с нашите условия, поясни експертът.

"Забелязвам, че ремонтите в България не се вършат по оптимален начин. Най-важната фигура е възложителят. От него трябва да тръгне заданието, тъй че проектът да отговаря на нашите условия. Трябва да има орган, който да е абсолютно независим и да се слуша неговата дума", подчерта за финал инж. Жиянски.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase