fallback


След експертния анализ на проф. Ненчо Ненов в студиото на "България сутрин" се стигна до заключението, че двойно по-високата скорост е първопричината за голямата железопътна катастрофа в гара "Хитрино" миналата година.

"Въпреки многото на брой експертизи, за мен нещата бяха ясни още в първата седмица на произшествието след направената експертиза на скоростомерните инсталации на двата локомотива", посочи преподавателят от Техническия университет в София.
Oще по темата


По думите му, има категорично двойно потвърждение за това, че скоростта в стрелка 1 при влизане в гарата е била 80 км/ч. След което се установява, че на следващата стрелка - номер 5, скоростта пада на 78 км/ч.

"Фигура 11 на стр. 23 от окончателния доклад на звеното за разследване на железопътни произшествия показва, че на около 1110 метра преди входния сигнал се намира предупредителният такъв на гарата, че се влиза в отклонение от трети коловоз", добави още гостът на Bulgaria ON AIR.

Това доказва, че е извършено нарушение, което навежда на мисълта, че вината носят машинистите на двата локомотива.

Вчера Хитрино почете годишнина от голямата железопътна катастрофа през декември 2016 г.

Повече от 500 души се включиха в курбан, отслужен по християнски и мюсюлмански обичай от Негово Високопреосвещенство Варненския и Великопреславски митрополит Йоан и от районния мюфтия Месут Мехмед.

Данни от окончателния доклад на звеното за разследване на железопътни произшествия към Министерството на транспорта показват сериозни нарушения, които са допуснати от машинистите - скъсани пломби на устройствата за бдителност, липса на квалификация за управление на английски локомотив, необясними пикове и спадове на скоростта на двехилядитонната композиция.

"С разпломбирани устройства могат само да се приберат локомотивите в депото и то при особен режим. В останалите случаи е недопостимо това да се случва", категоричен беше проф. Ненов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

Анонимен

преди 6 години

Имали застраховка в Булстрад ... но тя има покритие 0,5 милиона лева, за сравнение при Гражданската отговорност лимитите за 1 пострадало лице са до 1 милион лева. Т.е. Булмаркет извържват превоз на опасни товари със застраховка ПО-МАЛКА от застраховката на всеки автомобилен шофьор?! Далаверинг?

14

Какво излезе

преди 6 години

Английски локомотив, румънски вагони, които нямат право да излизат от Румъния, застраховка- никой не знае дали има. Накрая- ние плащаме с данъците, никой няма да върне убитите и ГЕРБ замазаха всичко това...

13

Анонимен

преди 6 години

"...Данни от окончателния доклад на звеното ... към МТ показват сериозни нарушения, които са допуснати от машинистите - скъсани пломби на устройствата за бдителност, липса на квалификация за управление на английски локомотив, необясними пикове и спадове на скоростта на 2000-тонната композиция..."---Ако горното е вярно и това са заключенията на баш експертите, нямам думи! Квалификацията и пломбите отвсякъде са си задължение на работодателя, а служителите трябва да докладват за нередности.

fallback