Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Предвиждат връщане на нощните линии на градския транспорт в София.

"Когато стартира тази инициатива с нощния транспорт, беше с 4 линии, които кръстосваха града, за да осигурят на потребителите онази услуга в тъмното денонощие. Но транспортът преживя доста тежки времена с Ковид-19, когато пътниците намаляха. След това като лоша шега дойдоха и високите цени на горивата, които натовариха транспортната система. Но с оглед на бюджета, който предвижда 89 млн. лв. и на базата на това, че в последните месеци работим за финансовото стабилизиране на транспорта, подкрепяме и предлагаме да се върнат двете най-натоварени линии", каза зам.-председателят на Комисията по транспорт в СОС Зафир Зарков в студиото на "България сутрин".

Той поясни, че става въпрос за линии N1 и N2.

"От "Студентски град" до "Люлин" и от "Обеля" до "Младост". Те са на 30 минути. Имахме цяла група, която работеше върху подобряването на обслужването, включително и леко изменение на маршрута, което ще оптимизира времето за придвижване. Това, което предвиждаме, е петък и събота да има по-засилено присъствие на нощния транспорт", допълни Зарков в ефира на Bulgaria ON AIR.

Годишната ни карта за градския важи и за нощния транспорт.

"Припомням, че картата може да се купи и на три вноски, което облекчава. 24-часовата и 72-часовата карта също може да се ползва. А метрото е изключително тежка инфраструктурна техника, то е 10 пъти по-скъпо на километър пробег от един автобус", подчерта зам.-председателят на Комисията по транспорт в СОС.

Нощният транспорт ще бъде върнат в София най-късно през октомври: "Имаме сериозен проблем с шофьорите, защото те започнаха отново да пътуват и гастролират в Европа. В момента шофьорите получават около 2600 - 3000 лв. И въпреки това имаме сериозен недостиг."

"Ремонтът на улица "Филип Кутев" очакваме да приключи до месец-два и връзката със "Симеоновско шосе". Там предвиждаме да се изгради нова линия - 288, която ще направи хубава връзка с "Дианабад", "Кръстова вада" - кварталите, където има по-бурно строителство. Имаме и линия, която ще промени маршрута си, става въпрос за 120 - ще се качи от мол "Парадайс" на "Филип Кутев", защото там няма никакъв транспорт, но отново последната му спирка ще е Зоопаркът. Предвиждаме да увеличим двете ученически линии - У1 и У2, защото се оказаха успешни", коментира Зафир Зарков.

Ще има увеличение и на линия 58.

"Пътникът не се интересува дали автобусът е на газ, електричество или дизел. Него го интересува откъде докъде може да го заведе. Именно поради тази причина премахваме повечето буквени означения, като нощните линии ще започват с 900 - 901, 902. Допълнителните линии ще бъдат с индекс 800. Ще останат само буквите, които са познати - А за автобус, TM - за трамвай, TB - тролей", каза ощеЗарков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Ганди

преди 9 месеца

Метрото 10 пъти по скъпо от автобуса , Аз предлагам да се мине на маршерутки които са 10 пъти по евтини от автобуса, а най добре ще е да минем на каруци,те ще са 10 пъти по евтини от маршерутката, найс а!!!!!

13

Анонимен

преди 9 месеца

Шофьорите са виновни, че няма градски транспорт, лекарите и мед. сестрите са виновни, че няма здравеопазване, а само шефовете, директорите и политиците са невинни с пет-шест цифрените си заплати. Как могат тези *** да ходят да работят в чужбина, а не тук за без пари? Защо обаче шефовете-директори-политици не ходят те да работят в чужбина?

12

Анонимен

преди 9 месеца

Проблемът не е в шофьорите, а че не искате да им плащате. Може 2-3к да ви се струват много, но капитализмът не действа по този начин. Търсенето определя преглагането. В чужбина дават повече, съответно хората отиват там. Защо да работят за по-малко пари, от патриотизъм ли? Ако не сте склонни да дадете повече, не давайте, но няма да има хора. Просто е.

fallback