Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Мярката е част от предложение за подобряване на работното време и заплащането на работещите в транспортните дружества на София, по което синдикатът иска да се започнат незабавни преговори, съобщава БНТ.

Oще по темата

Синдикатът настоява извънредният труд да е според нормите в Кодекса на труда, без това да рефлектира върху размера на брутните трудови възнаграждения на шофьорите, увеличение на заплатите им, по-бързо обучение на нови водачи и привличане на кадри. Освен това се иска общината да се организира с КАТ за освобождаване на бус лентите от нарушители и криминализиране на агресията срещу водачите .

КНСБ заявява в писмо до кмета Йорданка Фандъкова, че като представител на близо 2/3 от работещите в Столичния градски транспорт, не може безучастно да наблюдава как партиите се опитват "излишно да нагнетяват напрежението в опит за трупане на политически актив в момент, когато се решават чисто синдикални проблеми".

Градският транспорт е изправен пред недостиг на шофьори, а работещите се трудят до изнемога заради дефицита.

Общината повиши с 10% заплатите на водачите от 1 февруари и обеща да продължи с увеличаването на възнагражденията, за да запълни недостига.

Писмо до кмета за спешно разглеждане на проблема изпрати и омбудсмана Мая Манолова. Тя се позовава на подписка от над 1200 шофьори, недоволни от условията на труд.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Икономист

преди 5 години

Нощният псевдо-транспорт си е за спиране от всякъде.За пилотния период има около 1 000 000 лв. разходи и около 74 000 билета Х 2 лв., което прави почти десет пъти разлика приход/разход.Дотацията пак е от данъците на хората.

12

Пеньо

преди 5 години

КНСБ = катили, номенклатурчици, сюнетчии, боклучави

11

Анонимен

преди 5 години

Със сигурност не се покриват разходите за нощен транспорт с 1,2 или 5 билетчета за курс. Но от друга страна има работещи на смени хора, които в 4ч започват работа в баничарница например, и нямат възможност да пътуват с кола. Рранспортът в София се субсидира така или иначе, защо точно срещу тези курсове се протестира?

fallback