Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Мерки за подобряване на условията за труд в градския транспорт в столицата и за решаване на проблема с недостига на кадри набелязаха синдикатите. Едно от предложенията е да бъде премахнат въведеният наскоро нощен транспорт.

Още по темата
Близо 200 шофьори и ватмани не достигат, синдикатите посочват едни от причините – неспазване на часовете на извънреден труд, ниските заплати и неблагоприятните условия на труд.

Активистите от "Спаси София" обаче категорично се обявиха против закриването на нощния транспорт и  припомниха, че  преди година събраха над 31 000 подписа за въвеждане му.

Те определят позицията на синдикатите като крайно популистка, целяща разделяне на служителите и разрив между общественото мнение и исканията на водачите.

Според неправителствена организация закриването на нощния транспорт ще нанесе вреди на икономическото и туристическо развитие на София.

Така че от "Спаси София“ настояват столичният кмет Йорданка Фандъкова да вземе позиция по исканията на синдикатите.

“Ако те бъдат възприети от г-жа Фандъкова ще стане ясно, че тя окончателно е капитулирала от собствената си транспортна програма и всички твърдения, че инвестира в развитието на градския транспорт са неверни. Много е притеснително, че предложението идва от общински съветници от управляващата партия”, заяви Гергин Борисов от организацията.

Те припомнят, че настояват за оставката на председателката на транспортната комисия в СОС - Екатерина Йорданова, която според тях се намира в тежък конфликт на интереси. Освен общински съветник, тя е и председател на транспортните синдикати към КНСБ, а дъщеря ѝ е назначена за съпредседател на младежките им структури.

“Реваншизмът на синдикатите е очакван. Именно "Спаси София" повдигна въпроса за крайно лошите условия на труд и извънредните работни часове давани от водачите в градския транспорт. Подозираме съглашателство между общински съветници и синдикални лидери, целящо премахване на нощния транспорт, резултат на дългогодишна кампания от страна на организацията. Считаме намерението за закриването на услуга, която безпроблемно работи в останалите европейски градове, за неприемливо”, настоява Борис Бонев от организацията.

Организацията, която остро критикува неспособността на общината да организира по-добре градския транспорт в столицата пояснява, че за нуждите на нощния транспорт са ангажирани само 14 от общо над 2000 водача, работещи в общинските транспортни предприятия. Те припомнят и че все още функционират около 20 т.н. персонални линии, които извозват водачите от и до гаражите по време на нощта. “Спестяването на 14 нощни смени ли ще реши системния проблем в целия градски транспорт? “Няма транспорт - няма проблем”, както предлагат синдикатите, не е работещо решение”, заявява категорично Борисов и допълва, че ако исканията на синдикатите бъдат уважени, пътуващите през нощта няма да имат алтернатива, а през деня всички ще чакат много повече на спирките.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase