Снимка: Facebook
fallback

Поправките в Закона за устройството и застрояването на столичната община, предложени от ГЕРБ, предизвикаха полярни реакции. Това показа първото обществено обсъждане на законопроекта, проведено в Народното събрание.

Предложението на вносителите е да има две такива зони, в които да бъдат изградени "бъдещите ситита на София" с добри транспортни връзки - след 7-и километър до река Искър по протежението на "Цариградско шосе" и в западно направление по бул. "Царица Йоана" срещу Околовръстния път.

Oще по темата

Промените се сблъскаха с твърдата съпротива от браншови организации, районния кмет на "Младост", неправителствени организации и граждани. Подкрепиха ги само общината, районни кметове от ГЕРБ и регионалното министерство, пише "Сега".

"Имах инвеститор, който иска да строи 300-метрова сграда. Намираме се в ХХI век. Високото строителство ще идва в София. Нормално е да му намерим място", заяви главният архитект на София Здравко Здравков, чиито идеи са в дъното на проекта.

Според него има остра необходимост от регламентация на зоните на високо строителство в София, които в момента са разпръснати из целия град. Здравков съобщи, че столичната община е подложена на сериозен натиск от инвеститорите и затова трябва да се бърза да се затворят вратичките в действащия закон, които позволяват безконтролното строене на сгради, надхвърлящи параметрите на застрояване, из целия град.

Кметът на "Лозенец" Любомир Дреков пък се оплака от тежкото положение, до което сегашният закон докарал района му. Той даде пример с гражданските протести срещу строежа на 120-метрова сграда на ул. "Златен рог".

"Има осигурени 700 паркоместа, но улицата е 6 м широка", посочи Дреков. Той бавел инвеститорите, докато минат предложените промени и се ограничи височината на строене.

Първа глас срещу законопроекта надигна кметът на "Младост" Десислава Иванчева - районът, който ще попадне почти изцяло в една от зоните за високо строителство.

"Ако се направи това застрояване, ние въобще няма да можем да се придвижваме. В момента генерираме трафик до "Орлов мост", а после до "Люлин" ли ще стигнем? "Дружба" го обричаме на смърт - няма да има светлина, няма да влиза въздух", оплака се Иванчева. "Жителите на "Младост" заявяваме ясно и категорично: Не искаме зона с небостъргачи! Няма да позволим за пореден път да превръщате живота ни в квартала в ежедневен тих ужас - да си прекарваме дните и вечерите в задръстванията и кошмарния трафик, децата ни да дишат не въздух, а изгорели газове и да наливате нов бетон на малкото останали зелени площи и паркоместа, а Витоша да гледаме само на снимки!", написа тя във Facebook.

От Камарата на архитектите отхвърлиха въобще нуждата да се прекроява законът за София. "Проблемите са за цяла България и лежат в Закона за устройството на територията (ЗУТ). Нека енергията да се концентрира върху него. Не бива да се прави специализиран ЗУТ за София, защото след време ще има за Пловдив, за Варна и т.н.", заяви шефът й Борислав Игнатов.

"Несъстоятелна е тезата да се борим против лошите инвеститори. Те са съвсем отговорни хора и като нас живеят в тази жизнена среда", заяви зам. регионалният министър Валентин Йовев.

"Инвеститорите не са жители на този град. Квартал "Кръстова вада" се застроява в момента от варненци, от хора от Македония, хора, които не дишат нашия въздух, не си водят децата в тукашните детски градини и не си плащат данъците тук", протестира певецът Коцето Калки. Той поиска мораториум върху строителството, докато се приемат законодателните промени.

Общинска чиновничка обвини опонентите на промените, че "държат на запазването на статуквото и липсата на правила", което предизвика вълна от недоволство сред присъстващите.

"По отношение на високите сгради, не бяха показани най-знаковите примери от последната година. Това са сградите в "Младост", в "Борово", в "Лозенец". Съществуването и евентуалната реализация на тези сгради дължим на господата и дамите от другата страна на масата", язвително коментира гражданин, посочвайки към представителите на общината и регионалното министерство.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

163

Каравел Величков

преди 1 година

Бул. Сливница трябва да се продължи към Малашефско шосе до магистрала Хемус. Около нея е хубаво да се изградят много небостъргачи и да се пусне метро от паметника Левски до Кремиковци. Тогава ще идват повече инвеститори в Кремиковци и ще се съединят крайните квартали със столицата. Това ще е най прекия път през София и ще свързва магистралите около нея. Това ще бъде най важния булевард в столицата.

162

Иван Яснополски

преди 1 година

Небостъргачите са история, бъдеще и символ на всеки народ. България може да се нареди до напреналите народи с изграждането на небостъргачи в много български градове. Но първо трябва да знае всеки че невбостъргачите са от 100 метра нагоре или от 40 етажа нагоре. По ниските сгради са високи здания.

161

Невена Янкова

преди 1 година

Участник от Бик Брадър иска да строй небостъргач до Варна висок 1200 метра. Ако не му пречат и построй кулата, Варна ще стане Световно известен град. Това ще бъде символ за държавата и града. Ако бъде построен някога този небостъргач, много българи ще се чувстват горди.

fallback