Снимка: БГНЕС

Заместник-кметът по транспорт и градска мобилност Илиян Павлов каза, че положението, което заварва никак не е добро и ще трябва да се реформира. Като цяло системата е остаряла. Всички предвидени промени обаче ще отнемат време.

Павлов посочи, че с новия бюджет за транспорта ще има средства за всичките му направления. Пред БНТ зам.-кметът напомни, че от 7 май се пуска нова трамвайна линия с нископодови, климатизирани трамваи, които ще вървят по линия 6. Цената на билета няма да се увеличава.

"Трябва да се работи за по-бърз и по-удобен градски транспорт, за да привлечем повече пътници", посочи Павлов.

Той допълни, че парите от платеното паркиране - Синя и Зелена зона - отиват обратно в бюджета. Много пари са насочени към изграждането на нови буферни паркинги по трите линии на метрото. “Имаме бюджет, който ще използваме за проектирането на 15 монтажни паркинги в кварталите. Буферните паркинги вървят успоредно със строежа на метрото".

В последните дни се дискутира и темата за платено паркиране и в неделя. Павлов е на мнение, че правилата са неефективни и остарели. Той допълни, че прекъсването на зоната в неделя е затормозяващо за живущите в центъра. “Също така зоната работи до прекалено рано вечер. Обсъждат се различни идеи, но всички те варират по западен модел, който показва правилните стъпки тази зона да се реформира”, допълни още зам.-кметът по транспорт.

Павлов коментира и ремонта на бул. "Патриарх Евтимий" - посочи, че в момента той се използва на 100% от автомобили, а с изграждането на велоалея и бус лента ще бъдат включени всички участинци в движението. той успокои и жителите в райо9та, че няма да се отнемат много паркоместа. Обмислят се и варианти за още паркоместа около стадион "Васил Левски".

"Създавайки алтернатива за хората, които отиват с кола в центъра, всъщност помагаме на жителите в центъра, тъй като това ще намали трафика и ще освободи повече паркоместа за тях".

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase