Снимка: архив Булфото
fallback

Най-малко 6 млн. лева ще трябва да изсипе София, за да започне премахването на около 10 000 незаконни гаража. Проблемът с премахването им освен финансов е и юридически, тъй като липсват ясни правила и основание, по които те да бъдат премахнати, обясниха от Столична община.

Макар и поставени незаконно върху общинска земя, гаражите са частна собственост и ако бъдат премахнати, трябва да се съхраняват някъде 30 дни. Освен това "Московска" 33 носила и отговорност за съхраняваните вещи в клетките. Дори и никой да не ги потърси след един месец, те трябва да се извозят и надробят на специалните площадки за строителни отпадъци.

В най-големия район на столицата Люлин има около 960 незаконни гаражни клетки.

"По миналата година вдигнах около 30 и сега сме съставили административни преписки за още около 20 по Закона за устройство на територията", обясни  кметът на района Милко Младенов. Според сметките на експертите разчистването само на една клетка излиза най-малко 600 лева, като в парите влиза и рязането и съхранението им, пише "Монитор".

"Аз търся строителни фирми, които ни даряват услугата и работят в района ни”, каза още Младенов. При премахването трябва да присъстват и полицаи, защото често собствениците започвали да се разправят за нарушено имущество. Веднага след като премахне гаражна клетка общината започва да претендира по съдебен път за възстановяване на сумата от собственика. Младенов обясни, че това отнема много време защото делата се водели на три инстанции. Все още няма случай да съм успял да осъдя някой и той да плати, а би било редно, защото това са публично изхарчени пари”, разказа още кметът. Той е категоричен, че назаконните гаражни клетки трябва да се премахнат. "Проблемът с паркирането е особено голям в крайните жилищни квартали, но той трябва да се решава по друг начин, а не чрез изграждане на клетки”, категоричен е Младенов. По думите му преди години дори се вдигали в детски площадки.

От 5500 до 15 000 евро е максималната искана цена за законен гараж. Според брокерите в центъра 9 от 10 купувачи на жилища държат имотът да е с гараж или поне в двора на кооперацията, ако е стара, да има място за паркиране. В по-евтините зони на града тенденцията е обратна. Там 70% от клиентите не искат да дават пари за подземни паркоместа или за самостоятелен гараж.

В Бургас още през 2007 г. кметът Димитър Николов разпорежда масирана акция за разчистване на града от незаконните гаражи. До сега общината е премахнала над 4000 незаконни гаража от територията на града, 90% от тях се намирали в кв. "Меден рудник".

Металните гаражи в Пловдив ще бъдат премахнати постепенно, а на собствениците ще бъде предложено да наддават за платено открито паркомясто. Те ще бъдат разигравани на търг. Предложилият най-висока цена ще спечели мястото. Сумата ще бъде платена еднократно, след което спечелилият ще брои по 15 лева на месец за наем на общинския терен

Промените в Наредбата за паркиране бяха гласувани през април тази година. Платените открити паркоместа ще бъдат обозначени със знаци, а паяците за неправилно паркиралите на тях ще бъдат викани денонощно. На собствениците им ще бъдат раздадени унифицирани скоби или ще им бъде дадено разрешение да си пазят паркомястото с преграждения.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

летящата вещица

преди 7 години

Общината обаче трябва да съхранява клетките 30 дни"------------------------И за тези 30 дни да плати наем на нарушителя.Нещастници, във всяка цивилизована държава и за един стол оставен на улицата, ще те намерят и глобят. Сега ще се ръсим с 6 млн. от нашия джоб.

9

Гражданин

преди 7 години

Поредният *** закон! Какво значи 30 дена след премахването, трябвало да се пазят някъде? Залепва се предупреждение, че ако гаражът не бъде узаконен или премахнат до 6 месеца, общината го премахва за собствена сметка, заедно с вещите вътре. Налага се глоба включваща разходите по премахване, плюс наказателна такса и така.

8

Анонимен

преди 7 години

Поредната глупост, вместо да се руши и да се наливат пари за това, по- добре ги узаконете. Който иска да има кола в София и да му стои под прозореца да си плаща.

fallback