Снимка: Facebook
fallback

От есента на 2017 г. трамвайните спирки по един от най-натоварените столични булеварди – "България", ще бъдат опасани за първи път в София с електронни бариери, през които ще минават задължително пътниците, преди да се качат на превозното средство.

Електронната система за достъп до мотрисите ще бъде въведена на 7 спирки в двете посоки от трасето на трамваите по линия №7.

"Целта ни е да сведем до минимум гратисът в обществения транспорт и това е една от мерките, които ще приложим в тази насока", заявява пред "Новинар" зам.-кметът по транспорт Любомир Христов.

28-те електронни бариери ще бъдат по подобие на тези в метрото – с турникети, които ще бъдат поставени в подлезите при спирките. Въртележките ще пропускат пътниците към перона, след като си валидират билетчето или картата. Отстрани ще има и вратички за достъп на хората с увреждания и на майки с колички.

До турникетите ще бъдат поставени и 13 автомата за билети. Единствената разлика с метрото е, че няма да има гишета за ръчна продажба на хартиени билетчета. По спирките ще дебнат за вандали и 27 камери за видеонаблюдение. Изграждането на системата ще струва 1,7 млн. лева и ще се направи от Центъра за градска мобилност.

Идеята е ЦГМ да започне да я монтира в началото на 2017 г., когато стартира довършването на останалия неремонтиран 700-метров участък около кръстовището с бул. "Иван Гешов".

По подобен начин ще се качват столичани и в скоростните трамваи по "Цар Борис III", които ще бъдат пуснати от началото на 2019 г. по булеварда. Дотогава общината трябва да завърши планираната мащабна реконструкция на 10-километровото трасе от "Княжево" до Съдебната палата. Тя ще бъде извършена с европейски средства по оперативна програма "Региони в растеж" и в момента в кметството изготвят апликационната форма, с която ще кандидатстват за финансирането й.

Христов каза, че след като бъдат готови електронните бариери по "България" и "Цар Борис III", общината ще изгради такива и по други два ключови булеварда – "Ботевградско шосе", в участъка от началната спирка на трамвая до Подуяне, и по "Искърско шосе" от Гара Искър до кв. "Гео Милев".

И на двете места трамвайните трасета са обособени от автомобилното движение и има пешеходни подлези, които позволяват поставянето на е-бариери, уточни Христов. Там за първи път ще бъдат изградени и асансьори, които да качват хората с увреждания и майките с колички от подлеза до перона на трамвая.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

54

ди

преди 8 години

Така де, нали някой трябва да си оправдае комисионна от един милион лева, а иначе и 700 хил. са много за цялата система.

53

Един

преди 8 години

Само заглавието на "тази статия" показва сегашното и бъдещо ниво на българина- като логическа мисъл и логика, и изказ . " Е-бариери препъват гратисчиите из трамвая..." Да попитам- "Е-бариери" какво означава? Ако е съкращение от Електронни, изобщо не се съкращава така! Второ- такива бариери няма. Трето-думата "бариера" има съвсем друго значение и извиква асоциация с друго. Четвърто- къде и кого "препъва"?! Бариерата не препъва а спира. И, на колко места ИЗ трамвая ни "препъва"?

52

Анонимен

преди 8 години

"Изграждането на системата ще струва 1,7 млн. лева" Тази гратисчии би трябвало да генерират загуби над двойно на тази сума, за да си струва инвестицията. Мирише ми на нещо гнило. Не съм в течение с цените, НО 28 елетронни бариери, 13 автомата за билети и 27 камери за видеонаблюдение не ми звучат като 1.7 млн. лв. дори и с елементарна математика излизат: 28+13+27=68 приспособления. 1 700 000 / 68 = 25 000 лв разходи по всяко едно устройство. Ехаааа, уау! You don't fool me!

fallback