Летище София вече има по-висока категория на Системата за инструментално кацане, информират от аерогарата. Това стана след въвеждането от Държавно предприятие "Ръководство на въздушно движение" и "Летище София" ЕАД на процедури, позволяващи на авиационните оператори да осъществяват подход и кацане на самолети в условия на минимална видимост от 75 метра по категория III B.
Новите правила влизат в сила от 02:00 часа на 14 ноември 2013 г.
От летището отчитат, че процедурите ще намалят броя на самолетите, които при лошо време се пренасочват за кацане и излитане. Това ще спести неудобствата на пътниците и авиокомпаниите, като няма да доведе до увеличаване на таксите за обслужване и цените на билетите.
За да повиши категорията си, летище София подмени стоманената ограда в чувствителната зона с радиопрозрачна от фибро-армиран полимер. Тя позволява да се каца в много гъста мъгла и пречи на външно въздействие да изкривява лъча от антената, която насочва приземяването.
Категория III е разделена на три типа - А, B и C. Категория III B осигурява необходимата обезпеченост за приземяване при видимост 75 метра. Досегашната категория III A позволяваше н апилотите да кацат при влошена метеорологична обстановка с видимост 200 метра. Последна категория е III С, позволяваща кацане при нулева видимост.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
4
до Сашо
преди 10 годиниЕстествено, че може да каца и при нулева видимост, но при подходящо оборудване на пистите и самолета, който каца автоматично, без пилотска намеса. Съответното оборудване на пистите е доста скъпо и почти неприложимо, тъй като самите самолети рядко са оборудвани за автоматично кацане.
3
сашо
преди 10 годиниКолкото повече е намалена видимостта, толкова и нараства вероятността за инцидент. Това за нулевата видимост само някой журналист може да го използва.
2
Анонимен
преди 10 годиниКой каца на тва летище , всеки излита от него.