"Ако един камион превозва хляб на разстояние средно 200 км по магистрала, това би увеличило цената на общо 16 хляба с 1 стотинка. Повишението при млякото би било 1 стотинка за 8 литра, което е пренебрежима величина", коментира министърът и посочи, че това не би могло да повлияе на инфлационните процеси.
"Вярвам, че кризите са съпътстващи и ще продължат още дълго, но е време да сложим ред в ползването и поддържането на пътищата и пледирам да се въведат тол такси за второкласните пътища", каза още министър Караджов.
Той допълни, че средствата за поддръжка и ремонт на пътища и сега се плащат, но от данъците на всички граждани.
По време на заседанието стана ясно, че на строителните фирми вече са преведени над 110 млн. лв. от одобрените от Народното събрание над 600 млн. лева за текущ ремонт и поддръжка. Министърът съобщи, че очаква до десетина дни разплащането да приключи напълно.
Той обяви, че е имало затруднения при първоначалното подписване на допълнителни споразумения с фирмите, тъй като заложените условия в договорите са били тежки за тях.
"Решението на НС е задължително за нас, но то не поражда преки задължения за фирмите. Плащането към тях беше въпрос на добра воля, да се съгласим на равноправна основа за анексиране на договорите", обясни вицепремиерът.
До края на седмицата трябва да бъдат подписани всички останали споразумения. Вече са подписани такива по 18 от 39-те договора, а работната група продължава да работи върху подадените документи за сертифицирани плащания, съобщиха от МРРБ.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
12
Слави
преди 1 годинаЗа разбити пътища,с кратери в които можеш да се убиеш,без маркировка да задължаваш превозвачите да ти плащат пари си е форма на абсолютно безумие и тъпотия!33 г.ежегодно се пълнят дупки със смес издържаща до първият дъжд,защото от там се краде много и редовно от едни и същи "майстори",не се ремонтира основно второкласни пътища,и сега с цялата си наглост да извиваш ръце да се плаща??
11
Анонимен
преди 1 годинаБезсрамници! Новите, приемниците на старите, тези които ни излъгаха за н- ти път, по един и същи начин. Добър народ сме, но много наивни.
10
Док
преди 1 годинаТоя да не е завършил Политическа икономия заедно с другарката Импексова? Кой ще плати ТОЛ таксата? Превозвача ли? Ако един за един камион сега превозвача плаща 200лв тол на месец, а от другия започне да плаща 300, съвсем естествено е да си калкулира разликата в цената на транспортната услуга. А магазина на който му карат стока ще си отрази разликата на етикетите с цените. Просто е, ама не е за прости хора, като тоя на снимката.