fallback

Започнаха дебатите по бюджета за следващата година. Трите проектобюджета - на държавата, на общественото осигуряване и на Здравната каса, бяха разгледани от депутатите на съвместно заседание на три парламентарни комисии. Очаквано бюджетите бяха приети. "За" гласуваха управляващата коалиция, а "против" опозицията.

Как обаче ще се разходват парите в Бюджет 2019 за сектор "Транспорт"? Според депутата от ГЕРБ Светослав Иванов бюджетът предлага устойчиво развитие на транспорта - както инфраструктурата, така и подвижния състав.

Oще по темата


"Около 39 млн. лв. са заложени като средства за БДЖ за нови 42 вагона, които ще бъдат пуснати в мрежата. Това е около 50% на необходимите такива, но това е добра стъпка, защото в минали години нямаше никакви средства за железницата. В момента около 150 млн. лв. БДЖ дължи на държавата, върнати са 700 млн. лв.", обясни депутатът в "Денят ON AIR".

Той поясни, че в средата на миналата година се е сформирала група, която е излязла с анализ за всички дейности, случващи се в БДЖ, според която е необходимо закупуването на нови вагони. Иванов каза, че досега БДЖ е покривала със своя бюджет почти и само лихвите по своите кредити и не е имала възможност да прави модернизации.

Той допълни, че "всички средства целят транспортът да стане по-екологичен, по-бърз и да се изградят още много нови трасета".

"Около 700 млн. лв. трябват годишно за рехабилитацията на пътищата. За да се събират тези средства, ще помага ТОЛ системата, която ще събира доста пари. В това число влизат и таксите от винетките. Ще се ремонтират между 5 и 7 хил. километра пътища", категоричен е народният представител пред Bulgaria ON AIR.

Иванов обаче е сигурен, че най-големите кризи в транспорта в България са станали по време на управлението на БСП, така че те нямали право да критикуват сегашните решения и проекти.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 5 години

ННа БДЖ-то и трябват много вагони и влакове, и най-важното е да подсилят , и модернизират близките направления, където има много движение, да започнат да контролират гратисчиите, и т.н. и т.н. Както винаги казвам , да отидат в швийцария и да вземат малко "ноу-хау" и похарчениту пари да са с цел и възвращаемост

11

от ЮАР

преди 5 години

БДЖ отдавна трябваше да се продаде на Дойче Бан или на СНСФ или на някой свестен Европейски оператор. Бдж е с ниво на технологии от ВСВ схема за корупция и пране на пари. Абсолютен анахронизъм.

10

lol

преди 5 години

До Ганчобрее то да си машинист е супер сложно. трябват то 50 години образование за това.... споко, ватмани ща има.

fallback