Снимка: архив, Булфото

Видео 12.09.2018

Камери в БДЖ няма, но скрити камери има – поразии за милиони!

Видеозапис със скрита камера разкрива тревожни детайли от случващото се в БДЖ.

Във въпросното видео инспекторът по вътрешна сигурност в предприятието Евгени Димитров споделя информация за кражби в особено големи размери, за слабата охрана на вагонните депа, за липсата на видеонаблюдение.

По думите на Димитров ръководството на БДЖ не сезира прокуратурата и органите, за да избегне обвинение в безстопанственост.

Автор на скандалното видео е Петър Бръснаров, който е бивш служител на БДЖ, освободен от длъжност преди няколко месеца.

Той обясни в студиото на "България сутрин", че кражбите от столичното вагонно депо в "Надежда" са на стойност от 300 хиляди лева.

"За съжаление освен, че ги има тези кражби и те не са само във вагонното депо в "Надежда", те са и във всички останали депа. Освен, че тези кражби са налични, от друга страна в БДЖ "Товарни превози" охраната струва 250 хиляди лева на месец", разказа още Бръснаров.

Той разкри, че въпросните охранители са на пенсионна възраст и нямат оръжие.

Християн Кръстев, който е бивш директор на БДЖ добави, че охранителите нямат и връзка с полицията. Освен това камерите за видеонаблюдение са с изключително ниско качество.

"Кражбите може би на територията на София не са за 300 хиляди, а са за няколко милиона, защото не е само вагонното депо в "Надежда", имаме две локомотивни депа, имаме отделно още едно вагонно депо в "Подуяне", кражбите са много. Това са констатирани кражби за 300 хиляди. Тук говорим за милиони само на територията на София", каза още Кръстев пред Bulgaria ON AIR.

Християн Кръстев и Петър Бръснаров изразиха съмненията си за бъдещето на БДЖ. Според тях техниката е стара, не се дават пари за поддръжка и ремонти, а грешната, по думите им политика, ще доведе до ликвидирането на железницата.

Бившият директор на БДЖ предположи, че след края на държавното предприятие може да се появи частен оператор.

Той и Петър Бръснаров обаче изразиха опасенията си, че кражбите и лошото управление може да причинят инциденти и нови трагедии.

Коментари Напиши коментар

19

Анонимен

преди 2 месеца

Кой каквото ще да каже, държавата е лош стопанин.

18

Мдам

преди 2 месеца

До LBN
В момента с БДЖ се пътива точно заради евтиният билет. Ако вдигнат цената на услугата почти никой няма да се качи. БДЖ винаги е печелела от товарни превози,а превоза на хора е бил на загуба. Частника го влекат товарите. Там са големите пари. НЕ случайно най големият превозвач в БГ си купи влакове, вагони и нае терминала в Пловдив. Превозва ремаркетата на влакови композиции.

17

Анонимен

преди 2 месеца

Скоро очаквайте вместо вагони БДЖ да закачва товарен вагон. Клиентът ще е длъжен да си донесе стол, ако иска да седне.