Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Възмутени пътници алармираха за опасен шофьор, направил курс от Слънчев бряг до София в почти заспало състояние. Какви мерки трябва да се вземат в подобни случаи и какво следва да бъде наказанието за фирмата превозвач и за шофьора?
Oще по темата


"Този случай не е прецедент, това е трагичното. Не е тайна, че се е насадило чувството за безнаказаност поради липсата на какъвто и да е контрол. Тук става въпрос за ощетяване на фирмата с командировъчни. По документи се е водило, че има втори шофьор, но го е нямало. Но той ще си пусне командировъчни, че е шофирал в съответната нощ. Ако някой беше спрял шофьора за проверка... Къде са контролните органи? По същия начин стои ситуацията с товарните превози", заяви в "България сутрин" Красимир Георгиев, председател на Управителния съвет на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

Той призова да не се влиза в крайности и да се обвинява фирмата. Познавайки системата във въпросната фирма, Георгиев посочи, че тя има добра система за вътрешен контрол.

"Колкото и да е добра, ако липса ефективен държавен контрол на пътя, тя става безпредметна. Тези фирми затова си плащат данъците. За да може множеството контролни органи да си вършат работата. Отдавна призоваваме за създаването на единна система за контрол. В момента КАТ имат право да контролират едно, нямат право да контролират друго. ДАИ имат право на другото, но нямат право на първото", обясни той пред Bulgaria ON AIR.

Георгиев съветва пътниците да се обаждат на тел. 112 в такива ситуации, но подчерта, че процедурата е много тромава.

"Няма ги контролните органи. Но те са и крайно демотивирани. Най-често се случва така - когато тръгнат да си вършат работата, започват едни обаждания: Не закачайте на тази фирма камионите, недейте да притеснявате тази фирма и този шофьор. В другите страни от ЕС няма подобни практики. Трябва цялостна реформа в "Автомобилна администрация", коментира още той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

Яяяя

преди 2 години

Есенцията на това бисерно интервю:1. Вътрешния контрол във фирмата работи добре ама не върши работа.2. На всеки шофьор (или някой който кара през просото от депутат до чистачка) да сложим някой бюрократ да го контролира. 3.Ама контрольорите не вършат работа защото им се обаждат по телефона да не закачат издънилите се.Бих обидил *** ако ги сравня с това "нещо"!

22

DDD

преди 2 години

Собственикът на фирма "Юнион Ивкони" е Ивайло Константинов, който е и шеф на ГЕРБ - Дупница. Извода си го направете сами.

21

Анонимен

преди 2 години

Тия до един са заспали. Като започнеш от касиерките им на Централна гара, та стигнеш и до чистачката. Като си купувате билети, гледайте веднага какво са ви издали. Вместо за Варна да не ви пратят до Видин и вече автобусът да е отпътувал.

fallback