Снимка: БГНЕС
fallback

Кампанията за ваксиниране премина през страх, неразбиране, очакване, а сега и опашките, които виждаме. Това коментира психологът Иван Игов пред БНР.

Oще по темата

По думите му една година говорим, че нямаме контрол над живота си и ваксинацията е един от начините да си върнем живота, а сега сякаш сме в една чисто маркетингова кампания - "чрез дефицит да създадем интерес".

"Моето мнение е, че медиите не са прекалили с отразяването на темите за ваксинацията, по цял свят също се дават много и различни мнения по темата, това е нормално, така се прави, но се появиха много слухове и измислени новини, които според мен се родиха в главите на хората, които не могат да се справят с проблемите си сами и така търсят доказателства, които да ги държат в норма", коментира психологът.

"Защо пък да не провалим ваксинационната кампания - това са т.нар. стратегии за копиране на света, защото светът е сложен, ние не можем да научим всичко и затова си изработваме стратегии, които опростяват взимането на решения.

Но ако се случи нещо, в което нямаме опит, то тези стратегии ще ни попречат и могат дори да ни навредят. Например, когато беше затворен зеленият коридор, те започнаха да питат - "Сега кога ще ни ваксинирате?", отбеляза още Иван Игов.

По думите му ваксинационните паспорти трябва да се правят, когато се реши как в тях ще се отразят данните за хора, които имат антитела.

"А освен това какво правим с децата, за които няма ваксини в момента? Иначе такава информация трябва да има", смята той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Анонимен

преди 3 години

Той се консултирал с психолози и сега айде на ваксинацията допълнително стимулиране с увеличаващият се брой заразени Това е психологическа атака върху населението иначе отворихме моловете за нови дрешки на голтака после и ресторантите учениците са масово без маски но за това контрол няма няма и глоби да сте чули някого да са глобили щот е без маска например днес бях с бдж ами една групичка ученици се качи от Шумен за Варна правиха ди балончета с дъвки 2часа никакъв контрол

17

Анонимен

преди 3 години

Мухлясала маркетингова стратегия, в стил "Юруш на маслините" от преди '89 година. Много иновативно, но никъде не се прилага

16

Анонимен

преди 3 години

Само да уточня. Трябваше да е "чрез ИЗМИСЛЕН дефицит", останалото е вярно.

fallback