Снимка: "Монитор"
fallback

Над две трети от общините са поискали преди година от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) участъци от републиканската пътна мрежа на тяхна територия да бъдат освободени от винетни такси или да им бъде прехвърлена грижата за поддръжката ми.

На 22 януари миналата година регионалното министерство изпраща писмо до всички 265 общини да заявят своите желания, пише „Монитор“. Опасенията на кметовете са, че при наличие на тол камери в града или на село е нужно да имаш винетка, за да можеш да караш автомобила си в рамките на населеното място или пътищата, осигуряващи единствен достъп до обекти извън територията на населеното място. На кметовете им бил даден срок да решат една седмица - до 31 януари.

189 от тях са изпратили заявления до АПИ. Едва шест от тях - на Белица, Челопеч, Рила, Павликени, Шумен и Варна са поискали да стопанисват шосета без винетка, а останалите освобождаване на участъци без пътни такси. Отказано е на Павликени, Шумен, Челопеч и Варна, пише изданието.

Oще по темата

Списъкът на пътищата, включени в обхвата на платената пътна мрежа, е приет с решение на МС от 2004 г. и обнародван в "Държавен вестник". При консултациите преди година между сдружението на общините (НСОРБ) и пътната агенция става ясно, че ако дадена община иска освобождаване на определени участъци от заплащане на винетна такса, то следва общината да поеме ангажимент по поддръжка и ремонт на тези участъци и да предприеме действия за промяната на собствеността на съответния участък от републиканският път - т.е.от публична държавна той да бъде актуван като публична общинска собственост. За целта кметът на общината след решение на Общинския съвет, сключва споразумение с председателя на управителниятсъвет на АПИ, коментираха от общинското сдружение пред „Монитор“.

Сега от АПИ предлагат нова сделка - кметовете да й плащат от бюджетите на общините за поддръжка на шосетата, които няма да се таксуват. 151 км са пътните участъци около София, за които Столичната община предлага да бъдат освободени от винетна такса. Поддържането им за последните 5 години струва над 40 млн. лв. или около 8 млн. лв. годишно, пресметна Терзийски. Сметката на столичния кмет Йорданка Фандъкова обаче е, че ще са необходими 500 000 лв. на година. Градоначалникът изтъкна, че средствата, които общината ще плаща, няма да са за сметка на парите, които ще бъдат отпуснати на районните кметове за ремонти.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

52

Sata NATO

преди 4 години

В Германия пътните такси излизат около 1000 лв, пресметнато през акциза на горивото за 10 хил км на година. Вие искате с 200 лв да имате същите пътища. Не става. На този свят ссичко се плаща, а за качествено и хубаво се и надплаща.

51

Анонимен

преди 4 години

Кое точно е в идеално състояние в Сърбия бе, вуйчо? Новата магистрала от Београд до България е идеална, да. А старата от Београд до Нови сад и Унгария си е като нашата.

50

Анонимен

преди 4 години

То почне ли местната власт да си оправя пътищата . Това АПИ /апни, пиини и .../ отпада. Разпродава имуществото и отива при Социализма в историята.

fallback