Снимка: МРРБ

Напълно реалистично е цялата автомагистрала "Хемус" да бъде готова година по-рано от обявеното и по нея от София до Варна да се пътува през 2023 г. Това коментира зам.-регионалният министър Николай Нанков в Ловеч.

По думите му това е възможно с промените в закона, които ще позволят съкращаване на сроковете за извършване на отчуждителни процедури, както и при добра организация.

Още по темата
Преди две седмици депутати предложиха промени в Закона за държавната собственост, които се очаква да бъдат приети до месец.

Това ще намали в пъти сроковете за отчуждителни процедури и от тях ще бъде спестявана поне година-година и половина, без това да нарушава финансовите интереси на собствениците на земя, съобщиха от МРРБ.

Преди две години бяха приети и промени в Закона за опазване на околната среда, което също допринесе за съкращаване на сроковете с между 6 месеца и година.

В Ловеч Нанков участва в третата поредна дискусия за изграждане на инфраструктурния обект на тема "Магистрала "Хемус" – новите 134 км". В нея се включиха също председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски и изпълнителният директор на "Автомагистрали" ЕАД Стоян Беличев.

През юни започват процедурите за последните близо 90 км на магистрала "Хемус" в участъка от разклона с пътя Русе - Велико Търново до п.в. "Буховци“, съобщи още Николай Нанков.

Отсечката от Велико Търново до п.в. "Буховци" ще бъде разделена на три подучастъка. За първите два с дължина около 60 км от Велико Търново в посока Търговище се актуализират подробните устройствени планове. За тях до 20-25 дни може да започне обществена поръчка за изработване на разширен идеен проект.

През есента се очаква да бъде завършен участъкът от Ябланица до п.в. "Боаза" от АМ "Хемус". Близо 10-километровото трасе вече е готово на 80%. След 2 седмици започва полагане на циментова стабилизация, след което и поетапно полагане на асфалта.

От вчера „Автомагистрали“ ЕАД започна поетапното строителство на 134 км от автомагистралата между п.в. "Боаза" и разклона с пътя Русе – Велико Търново. За изграждането на отсечката от държавния бюджет са осигурени 1,12 млрд. лв. без ДДС. Трасето е разделено на шест участъка. В момента се изготвят технически проекти за участъците от 1 до 3.

"Знаем какво направи АМ "Тракия" за Южна България и какво се изгради около нея. За съжаление люлката на българщината – Северна България, изостава в последните 30-40 години и демографски, и икономически. "Хемус" или "Тракия" не са панацея за дадения регион, но имат огромно икономическо и социално значение", коментира регионалният заместник-министър.

По думите му, сравнявайки параметрите за 2017 г. за Северна и Южна България, две трети от населението на страната, което живее на юг от Стара планина, създава 75% от Брутния вътрешен продукт. Нетните чуждестранни инвестиции в Южна България са 93%. Това не се дължи само на един инфраструктурен обект, но той е основна предпоставка за всички икономически и социални активности, които следват развитието на подобна базисна инфраструктура.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase