Драгомир Стойнев. Снимка: архив, БТА

"Енерго-Про“ не изпраща фактури на клиентите си, а те научават каква сума дължат едва след като отидат да си платят сметките на каса на дружеството. За това алармираха депутати от БСП, след като се оказа, че близо 6% от абонатите на дружеството са получили по две сметки с една дата на плащане.

Още по темата
Да изпращат хартиени фактури на клиентите си е задължение по закон на ЕРП-тата, ЧЕЗ го прави, но не и „Енерго-Про“, заяви бившият енергиен министър и настоящ депутат от левицата Драгомир Стойнев.

Според него предварителна информация за сметките си могат да получат само абонатите на „Енерго-Про“, които ги проверяват на сайта на дружеството, но не всеки има достъп до интернет.

„Два пъти питах представителите на „Енерго-Про“ по време на заседание на енергийна комисия в парламента дали уведомяват предварително клиентите си за дължимите сметки и те два пъти излъгаха, че го правят“, възмути се Стойнев.

Според социалистите не може да е техническа грешката с двете фактури, а е проблем на управлението, че дружеството не е мобилизирало инкасаторите да направят отчитане.

От БСП обявиха, че ще внесат промени в Закона за енергетиката между първо и второ четене, които да дисциплинират ЕРП-тата.

Те вече бяха предложени на предишния парламент, но не бяха приети.

Искането на левицата е при неплатена сметка електроразпределителните дружества да нямат правото да спират тока в петък и в дни преди празници. Ако сметката е с 50% по-висока от тази за съпоставим период, ЕРП-тата да са длъжни да информират клиента си, както и да се даде право на абонат да обжалва сметка, без да плаща фактурата, докато тече процедурата по обжалване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase