Снимка: БТА
fallback

Не може 100% годините на автобуса да са критерий за неговата сигурност. Това заяви председателят на транспортната комисия в Народното събрание Иван Вълков от ГЕРБ в коментар за идеята на ресорния министър Ивайло Московски да се търсят законови промени, които да забранят толкова стари автобуси да превозват пътници.

Според Вълков законодателството за автобусите от обществения превоз е много добро и не бива след всеки инцидент да се говори за промени в него.

По думите му предложението на министъра на транспорта Ивайло Московски да се въведе законодателно ограничаване на възрастта на автобусите за обществен превоз е "просто идея", която може да бъде обсъдена.

„Възрастта на автобуса не е критерий за неговата изправност. От техническа гледна точка 15-годишен автобус може да е по-неизправен от автобус на 20 години. Така или иначе, при по-старите автобуси има износване и умора на материала“, коментира шефът на транспортната комисия.

Oще по темата
Според него трябва да се подобри контролът над автобусите.

„Трябва по-строго да се извършват годишните технически прегледи и да се спазват правилата за движение по пътищата. Какво законодателство може да спре например 10 000 души, които шофират след употребата на алкохол“, възмути се той.

Автобусът, който катастрофира на автомагистрала „Тракия“ и загинаха осем души, е произведен преди 23 години.

Според действащите законови разпоредби няма ограничение за възрастта на автобусите, които могат да превозват пътници, отбеляза Вълков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

50

ves666

преди 12 години

kolko mnog hora sa za besene v taia balgaria.mnaskat po shosetataogooooooooo i to ot ypravliavashtite ,doi boje i te taka da se blaskat po shosetata i da stavat invalidi ,da ne mrat a da tegliat.

49

Анонимен

преди 12 години

колкоструваединновавтобусиколкощеебилетаснов автобус

48

Анонимен

преди 12 години

добавен от: 777 преди 21 часаТези *** управници работят само със забрани, т.е. не работят. Нещата трябва да се управляват и конторлират, а не по сталински "няма човек, няма проблем".В Малта правят обществен превоз с над 100-годишни автобуси при това един собственик има по 1-2автобуса. Но държавата ги организира и контролира.добавен от: ххх преди 20 часаНито в малкия превозвач е проблема, нито във възрастта на автобусите както е писал 777. Управници няма, няма ги да създават правила и

fallback