Снимка БГНЕС

Комисията по образованието и науката дебатира дали да бъде прието предложението на Възраждане учениците от трети и четвърти клас да имат възможността да повтарят учебната година, предаде БГНЕС.

Предложението е част от Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование, внесен от Костадин Костадинов, който комисията разглежда на първо четене.

Красимир Вълчев от ГЕРБ-СДС и бивш образователен министър уточни, че най-добро решение няма, има алгоритъм. “Децата, които растат в семейство, в което не се залага на образованието, трябва да бъдат хванати по-рано, още от детската градина. Колкото по-рано бъде подхванато едно дете толкова по-добре, затова фокусът трябва да бъде в предучилищното образование”, смята още той. “Ако едно дете остане една година не е чак толкова голям проблем, ако остане обаче повече години, можем да го загубим. Аз подкрепям да има педагогически представител в конкурса за избор на директор на училищата”, каза още той.

Росен Костурков от ПП уточни, че не приема предложението учениците от толкова ранна възраст да повтарят. “Абсурдно е да се накарат децата от трети и четвърти клас да повтарят, защото има възможност при това повтаряне изобщо да ги загубим”, каза Костурков.

“Ние трябва да намерим разумната среда. Не налагаме наказание, искаме да заложим по-високо ниво на образование у децата”, коментира Ивайло Попов от Възраждане.

Ирена Анастасова от БСП уточни, че законът за предучилищно училищното образование изисква сериозен ремонт. “90% от педагозите смятат, че децата трябва да повтарят дори още от 1 клас. Според мен също трябва да има такава възможност и това не е популизъм”, каза Ирена Анастасова, след което подчерта, че групата на БСП ще подкрепи законопроекта, но най-вероятно ще внесат промени между първо и второ четене.

Христо Даскалов от ПП-ДБ обясни, че децата с нисък успех тормозят тези, които искат да научат нещо в клас. “Всички деца, които имат желание да учат трябва да го получат. Представете си какъв ужас обаче ще имат останалите деца, когато при тях се присъединят по-големи, които повтарят. Трябва да мислим не само за децата, които повтарят, но и тези, които не го правят,” подчерта още той.

В момента учениците до 4 клас не повтарят, но в пети клас някои от тях отиват с много пропуски в знанията, които вече не могат да наваксат. Някои директори настояват за повтаряне още от години.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase