Снимка: БГНЕС
"Проучване, проведено сред родителите, показва едно разделение за това дистанционно или присъствено обучение предпочитат те в настоящата обстановка. Участие в допитването взеха 20 000 родители. За обучението в клас се обявиха 47% от анкетираните, изцяло онлайн уроците подкрепят 22%. За хибридна форма са около 30%. Тези данни се влияят от какъв град са родителите, защото обстановката по места е различна", обясни Цвета Брестничка от асоциация "Родители" пред Нова ТВ. 
 
Директора на Националната финансово-стопанска гимназия Мая Гешева смята, че всички са убедени в предимствата на присъственото обучение и за нея то няма аналог.
 
"Ние предлагаме компенсаторни механизми с оглед на ситуацията в страната. Трябва да намерим допирна точка между правото на образование и на здраве на всяко дете. Стана видно, че продължителното обучение в дистанционна форма не е решение. От просветното министерство предлагат гъвкави модели, зад които аз заставам", коментира директорът.
Още по темата
 
Гешева допълни, че от март месец досега учителите са повишили дигиталните си компетенции.
 
Родителите обаче са на друго мнение. Повечето смятат, че най-голямото предизвикателство е в това детето да усвоява материала по дистанционния начин на обучение.
 
"Мотивацията на детето пада и родителите са посочили взаимодействието между учители и ученици. Преподавателите се справят по различен начин и това е проблемът", заяви Брестничка. 
 
Училищният психолог Биляна Леонова смята, че опосредстваната комуникация при дистанционното обучение лишава човешкото общуване от невербалната комуникация.
 
"В класната стая вниманието на ученика може да бъде върнато с един поглед или докосване. Това ги връща в процеса. При онлайн уроците сме лишени от тази възможност, защото учителят няма индивидуален контрол върху децата", допълни тя.
 
Леонова изтъкна, че спокойствието и уютът на домашната среда предполагат по-лежерно поведение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase