Снимка: Reuters

Facebook, затънал в скандал с отклоняване на лични данни, потвърди, че събира данни на потребителите си, в това число и когато не са в социалната мрежа, предаде Франс прес.

В текст Дейвид Бейзър, отговарящ за продуктовия отдел на Facebook, описва как социалната мрежа "събира данни от други интернет сайтове или приложения", използвайки едно от многото "маркетингови средства" на Facebook, които му позволяват да измерва въздействието на техните обяви в социалната мрежа, но също извън нея.

Още по темата
Така например Facebook събира информации, когато потребител кликне върху бутона "Харесвам" или "Споделям" в друг сайт (например статия в новинарски сайт) или влезе в сайт или приложение чрез своето потребителско име и парола за логване във Facebook.

Но онези, които дават реклами във Facebook, могат също и да ги разпространяват извън социалната мрежа, на друг сайт или приложение. Това е друго маркетингово средство, предлагано от Facebook. Когато потребител на интернет кликне върху рекламата на обявител, който е част от мрежата на рекламодатели на социалната мрежа, Facebook събира също някои сведения.

Например, когато потребител посещава сайт или приложение, използващо услугите на Facebook, Facebook получава информации, дори и ако потребителят е излязъл от социалната мрежа или няма акаунт в нея. Сред събраните информации са IP адресът, програмата за навигация в интернет (Chrome, IE, Mozilla и др.) или операционната система на апарата (Windows, Android и др.).

Изискваме от сайтовете и приложенията, които използват нашите средства, да ви казват, че събират информации и че ги споделят с нас и изискваме те да ви поискат разрешение за това, пише Дейвид Бейзър.

Чрез приложение на трета страна, предложено във Facebook, британската компания Кембридж Аналитика се е добрала до данните на десетки милиони потребители на Фейсбук без тяхното знание.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase