Снимка: Архив Reuters

След като Европейският съюз наложи стриктни правила как на пазара да се предлагат само красиви прави краставици, Франция е решила да научи европейците как да обикнат и "грозните" плодове и зеленчуци, пише в. "Дейли мейл".

За тази цел една от най-големите вериги супермакети във Франция - Intermarche, е въвела специални щандове, на които предлага "грозни" според брюкселските норми плодове и зеленчуци с една трета отстъпка в цената, в сравнение с "красивата" стока.

Иначе на вкус дискриминираните ябълки, с малко по-сплескана форма, черешите с по-блед цвят, кривите краставици и морковите "с два крака" с нищо не се отличават от "перфектните" си аналози.

Инициативата за "Грозните плодове и зеленчуци" има за цел да се пребори с поголовното разхищение на тези стоки. Тя намери чудесен отклик сред френските купувачи. В рамките на първите два дни от кампанията веригата продаде 1,2 тона плодове и зеленчуци с "нерегламентирана" форма.

За да докаже, че стоката си струва, "Intermarche" предлага на купувачите фрешове и супи от "неправилни" плодове и зеленчуци, за най-голяма радост на потребителите.

Всяка година във Франция на боклука отиват милиони тонове плодове и зеленчуци с несъвършен търговски вид. Успоредно с кампанията за реабилитиране на "грозниците" в супермаркетите на споменатата френска верига бяха организирани при голям успех фотоизложби на "Грозни моркови", на "Смешни картофи", на "Несполучили лимони", и на "Обезобразени тиквички".

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase