fallback

Общ преглед
Петимата основни кандидат-кметове за София се включиха в дебат на тема "Транспорт".

Йорданка Фандъкова (ГЕРБ), Мая Манолова (Независим), Борислав Игнатов ("Демократична България"), Борис Бонев ("Спаси София") и Ангел Джамбазки (ВМРО) предложиха решения на основните транспортни проблеми на столицата.

Предизборната дискусия е организирана от Института за пътна безопасност.

Един от основните проблеми на София е трафикът и ежедневните пътнотранспортни инциденти.

Според Йорданка Фандъкова (ГЕРБ), катастрофите в столицата могат да се намалят чрез подобряване на инфраструктурата, намаляване на трафика, въвеждане на т.н. "успокоени зони", осветени и повдигнати пешеходни пътеки.

"Създадохме експертен съвет, в който поканихме всички, които искат да допринесат за подобряване на безопасността на движението. Столичната община е първата община, която възложи външен одит и обследване на осем кръстовища. Имаме нужда от добра инфраструктура, която да се анализира непрекъснато, от технологични решения и обучения на децата", коментира тя, цитирана от bTV. 

Мая Манолова (независима, подкрепена от БСП) заяви, че ако бъде избрана за кмет на София ще въведе извършване на одит на проектите за изграждане на нови елементи в транспортната инфраструктура.

"Ще настоявам за отваряне на данните за пътно-транспортните произшествия – да е ясен техният брой, причини и последствията. Маркировката в София не е достатъчно надеждна" , заяви Манолова.По думите на арх. Борислав Игнатов ("Демократична България"), в тази насока може да се вземе пример от Швеция, където жетвите за миналата година в градска среда са нула.

"Трябва да се промени философията на организацията на движение в София – осъвременяване на Генералния план за организация на движението и Транспортно-комуникационния план на София, "успокоена зона" и повдигнати пешеходни пътеки", каза Игнатов.

Инфраструктурата, организацията и контрол са ключови, според Борис Бонев (независим, "Спаси София") за безопасността по столичните улици.

"Изграждане на повдигнати пешеходни пътеки и кръстовища, тротоарни уширения, осигуряване на инфраструктура, която дестимулира бързото шофиране. В момента временната организация на движението при ремонти е причина за повишаване на ПТП-тата. Столичната община трябва да настоява да се поставят камери, които да следят за средната скорост на движение", изтъкна Бонев.

Ангел Джамбазки (ВМРО) посочи, че жертвите на пътя не могат да се ограничат, ако има неправоспособни водачи. "По отношение на инфраструктурата – трябва да се изтласкат автомобилите от централната градска част, да има транспорт, който да направи ненужно влизането в центъра с автомобили. Изграждане на инфраструктура, която да не позволява жилищните квартали да са състезателни писти", допълни той.

Инфраструктурата, организацията и контрол са ключови, според Борис Бонев (независим, "Спаси София") за безопасността по столичните улици.

"Изграждане на повдигнати пешеходни пътеки и кръстовища, тротоарни уширения, осигуряване на инфраструктура, която дестимулира бързото шофиране. В момента временната организация на движението при ремонти е причина за повишаване на ПТП-тата. Столичната община трябва да настоява да се поставят камери, които да следят за средната скорост на движение", изтъкна Бонев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

ужасен

преди 4 години

Намерете начин да спрете притока на хора към София. Това се превръща в кошмар!!!!Няма въздух за дишане. Няма място което да не е задръстено от хора и коли. Да не говорим за простотията, агресията и диалектите на новодошлите.

16

Анонимен

преди 4 години

Утроете заплатите в страната и всичко ще си дойде на мястото.

15

Ашко Л. Сун

преди 4 години

Архитектчето пък си иска да чертае план, Майчето - да проверява другите, белия правоспособен Ангел ще се бори с неправоспособните, независимият Борко ще "дестимулира" стигането от точка А до точка Б.

fallback