Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Социалните мрежи са новата популярна платформа, чрез която свободно може да се отправят политическа агитации и реклама. Социалните мрежи раждат нови лидери, но какви са те и имат ли лидерски качества - това е тема, подлежаща на много дискусии.

“Тенденцията е ясна - популистки и лесни послания. Преди TikTok беше за младото поколение до 25 г., в последните години го използваха доста и в България. На тези избори стана ясно, че тази социална мрежа се ползва и от голяма част от разочарованото поколение 45+, които искат промяна, лесно се подхлъзват по хубави обещания", коментира експертът по онлайн медии Жюстин Томс.

Според експерта социалните мрежи се използват основно за политиеско съдържание, но често в посланията им има не само обещания, но и и език на омразата. Политическите партии и формации събират финансиране чрез различни платформи и по този начин засилват присъствието си в интернет.

Новата партия “Величие” е ясен пример за влиянието на социалните мрежи върху избирателите. Тя влезе в Народно събрание без гръмка предизобрна кампания, без излишни агитации. По този начин партията се превръща във феномен, допълва Томс.

"Последователите са стабилна аудитория, за която всяка ефирна телевизия ще се радва да има - създават се балони и хората не си говорят с никого освен с техните балони в интернет. TikTok служи обаче и за разпространение на информация и знания - наш бял хакер с близо 100 000 последователи разпространява основите за киберхигиена", даде пример Даскалов.

Той посочи, че има европейско законодателство, което регулира политическата реклама, но 66% от нея не се етикетира като такава.

"От 3 политически публикации само една е етикетирана и е минала филтър, за да се провери дали е коректна. Това е доста работа, която не усещаме психологически, че се извършва върху нас от добре организирани интернет политически кампании", добави експертът по киберсигурност.
Даскалов уточни, че социалните платформи не блокират фалшиви профили, защото чрез тях също се разпространява платено съдържание.

"Meta има 250 млн. активни потребители на дневна база. Няма друга медия в света с такава аудитория", каза още той.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 2 седмици

Е в крак с модата, е-рецепти,е-бележки, е-пари и др е-...-та.

11

1212

преди 2 седмици

БНТ, БТв, Нова ТВ, Дневник, Капитал, Труд, Стандарт и прочие медии купени от Пеевски, Прокопиев, Бате БОко - асфалта, Доган, и други съмнителни личности вече не са свободни медии и това се вижда ясно. Вие не отразявате и 5 % от нещата които се случват в България да не говорим за чужбина. На всичкото отгоре каните избрани личности които знаете какво ще кажат и по този начин манипулирате гражданите. Затова интернет ще става все по важен докато не му турите чатала и на него с разни регулации.

10

Анонимен

преди 2 седмици

Във официалните медии като триете коментари,така ще е.Хората се ориентират където има свобода на словото.

fallback