"а тия които не са живели в "соца", къде живеят" - В построеното от Соца, бе, алкохолик! Цялата държава все още се крепи на построеното по време на "лошия Соц"! Я да вземеш да ни светнеш какво построи Капитализма ти за 30 години? Фабрики, заводи, предприяти, или цели нови отрасли в икономиката????? Не!? А, може би, Асфалт?! И Асфалта ви скапан кото Капитализма ви, днес го заливат - утре го "ремонтират"!
"А баба ти използвала ли е типичните старобългарски думи - пенкелер и джинс - едното е илач за всичко а другото е произход, демек - виж му джинса и т.н." За пенкелер сте прав, но това е име на нов продукт, което навлиза наскоро в езика ни подобно на думата Ксерокс.За джинс може да се спори защото gene доказано се извежда от индо-европейски езици. Тъй като българският език е един от най-старите индо-европейски езици, ако не и основоположен, напълно възможно е джинс да си е чисто българска дума
Трабантите не са забранени в Германия. Просто притежателите им плащат повече затова, че колите им не са еко.
Мил спомен от младостта. Четири години карах Трабанта, този дуропластов тигър. Бензин 86+масло, даже сега ми е леко смешно. Продухване с бял дим от София до Вакарел, после надолу до края на скоростомера - 120 км. Помня го с добро, въпреки ядовете, които ми създаваше. Сега на стари години съм с едни скучни японски возила. Няма я вече тръпката.Всяка кола трябва се уважава, добра или лоша, защото в нея е вложен човешки труд.
Редакцията, добре ли сте? Не помните ли как пушат трабантиерите? Коя държава ще им разреши да се движат? Нормална държава, не нашата
До тТт тъпок, а тия които не са живели в "соца", къде живеят? Нямат ли си къщи? Кой им ги е построил?
Днес, мнозина драскат против "лошия Соц", но живеят в построеното от него, щото "прогресивния" Капитализъм, в който живеем, не е построил Нищо, напротив, продължава да се руши с неистова злоба заради неспособноста си да съгради нещо. В сравнението се познава истината!
До Историяединствените щайги дето се купуваха без ред. ама така е на лелка статиите са "кат се съпне шефа, падам аз". кацапите ше правят москвичи, требва като един северозападен кмет да засучеме мустаци и да кажеме с хитра усмивка "епа то насекъде е така"
Каква носталгия те гони...имаше ли друг избор...Направи паралел...Иточна Германия...Трабант и Вартбург...Западна....загниващите капиталисти...БМВ и Мерцедес...сравнение можеш ли въобще да правиш...
спазваме еконорми за всичко.А как стои въпросът с двутактовите Трабанти в Германия? Онзи ден писаха,че е решено в София да не се пускат в центъра коли без евро2 и нагоре. Май пак сме станали по-големи светци от папата(нищо,че той не ни е никакъв,имаме си патриарх и мюфтия).В Германия-олдтаймери,а у нас им викат по медиите трошки.В Германия им викат класики и се гордеят с тях,у нас искат да ги бракуваме,независимо от състоянието им.Двойствени стандарти.
Трабито и Вартбурга не беха лоши коли за времето си. Вартбурга е на цело шаси, здрав и проходим автомобил макар и двутактов, лесна подръжка , за Трабито същото се отнася.
Забравих бе , симпатяго! Парното се развали след 10-на км . Нещо му стана.... Къде ти сервиз на 31 декември сутринта? То едно корито за новородената ми дъщеря нямаше по магазините, а ние да си мечтаем за сервиз.
До Младежки пламък 37 Е , чак толкова. Имаше някакво парно по нагорнище. Не сме студували.А по добре ли е да има печка на бензин и да гори още 6/100 ?
А как стои въпроса със замърсяването на въздуха в Германия ?Нас ни скъсаха от простотии , а за тях няма ли чист въздух ?
Носталгия по този олдтаймер: Завръщането на трабанта