Ако БДЖ съкрати времето за пътуване от Варна до София на 4-5 часа вместо сегашните 8-10 часа ще возят доста повече пътници, а колкото повече пътници толкова повече приходи
На всякъде по света са на загуба, скоро четох за Испания и освен влаковете около (и от - до) Мадрид и Барселона по всички други маршрути са зле. Но покриват разходите с отдаване под наем на паркинги с много добра оптимизация и др под.
Години наред БДЖ целенасочено се унищожаваше.Целта беше пътниците да се прехвърлят към автобусните превозвачи,които бяха приближени на властта.Ако тази политика се прекрати и се закупят нови вагони/може и втора употреба в добро състояние/пътниците бързо ще се върнат на влака.Влаковете ползват предимно електрическа тяга и са по-ефективни и по-екологични от дизеловите автобуси.
Някой пътуваш ли е с влак в Швейцария? Всичко е планини и има връзка с градския транспорт даже карат влакове и в града! И не знам кои влакове са по точни швейцарските или японските! Сверявяйте си часовниците с швейцарските влакове!
Скорост от 200-250 км. в час не са ни нужни, достатъчно е да вдигнат скоростта до 140км. в час но и затова ще са нужни доста инвестиции а досегашните "реформи" в жп транспорта се свеждаха до орязване на експлоатационният персонал за сметка на раздутата администрация.
Спирайте да превозвате пътници бе! И на това ли да ви уча? Ще спестявате по 1000 лв. На пътник!
Нищо няма да стане с БДЖ, това нещо трябва инфраструктура за пари които наща държава ги няма, и мнооогооо време. Когато правиха сметка за трасето София-Видин за влак с макс скорост 250км/ч излезе 7 милярда лв. До морето неми се мисли колко ще са парите. Ние сме държавата с най-много охраняеми прелези и най-много вандалски прояви с/у влакове, и не само камъни по стъклата а дори чупене на стрелки. Само Япония е страната с + на железопътния транспорт, и говорим за билети от по 100+ евро за час път
Здравейте, кадър съм на Висшето Транспортно училище. Работил съм в системата на БДЖ и имам ясна представа за ситуацията в системата. Положението не е никак добро. Железният път, както и системите за управление движението на влаковете са много архаични. Парка от локомотиви и вагони е също много стар. За всичко което пишат в статията е малко вероятно да се случи и е плод на някаква моментна емоция. За малка държава, като България са необходими само няколко главни ЖП линии!
Съвсем скоро беше съобщено,че в един влак имало 8 пътници!!!Как може цяла композиция да върви с 8 пътници???И автобус не би тръгнал с такъв пълнеж!
Като неможе да се справят нашите управници, да се даде БДЖ на китайците, за да направят нещо смислено... https://profit.bg/svetat/kak-yaponskite-visokoskorostni-vlakove-promeniha-sveta/
Ако Европа иска да спре емисиите, да инвестира с програми за високоскоростни железници. Може да се свърже транспортно с Азия и Русия. Да се пренасят всякакви товари. Така ще се намалят тировете, вредните газове, катастрофите по пътищата..
Ще ме върне бързината, удобството, хигиената, достъпните цени, сигурността, спазването на графика. ALFA-X влаковете летят с 400 км/ч. т.е. София - Варна може да се измине за по-малко от 2 часа. Представете си подобен влак от София до Халкидики или Левкада. Влаковете спокойно могат да конкурират самолетите на 1 континент. Трябва само добра визия и инвестиции в правилната посока. Само с кражби и съкращения не става!
Тотално разграбване на БДЖ! Някога, отдавна, много обичах да пътъвам с нощните влакоже на БДЖ, по дълги дистанции - нахранваш се, наспиваш се, измиваш се и си пристигнал. А сега...да те е старх да погледнеш, не да влезеш!
Ще направи фирма във фирмата, какво друго :( Колко директори се изредиха през годините и само трупат дългове. Едно на ръка, че в държавно предприятие никой не носи отговорност за тях..
На вас нищо не ви струва, вие сте на заплата, виж на нас може и повече от 1000 лв да ни струва.
То и у нас товарните превози носят добри печалби само, че те са за частните превозвачи за БДЖ останаха само нискорентабилните товари.
БДЖ имат един основен проблем и това най-вероятно е отново една раздута администрация и сигурни линии за кражби и присвоявания. Ако тези фактуро се изчисят, ще има и за достойни заплати и за нови влакове, но как да се секне кранчето на кражбите, като те са се вкоренили във всяка една държавна институция. 50% от държавната администрация може да е аут при ревизия и нови планове на работа, особенно с он-лайн платформите, но това не е удобно за роднините.
През социализъма и капитализъма по линията от Русе насам през 10 минути тракаха влакове насам-натам...а от години минават по 2-3влака най много на денонощие!Съсипахте всичко
Какво ще правят сега депутатите от ДПС, няма вече да возят с маршрутки и да трупат астрономически печалби?
БДЖ: Един пътник може да ни струва 1000 лв.