Снимка: БГНЕС

За първи път в историята за две поредни години средният резултат на доверието на потребителите в новите автомобили записва спад. Това става ясно от проучването APEAL (Automotive Performance, Execution, and Layout), организирано от J.D. Power от 28 години насам. Средният резултат за автомобилната индустрия е 845 от 1000, което е с 2 пункта по-малко от 2022 г. и с 3 пункта спрямо 2021 г.

„Спадът в последователни години може да изглежда малък, но това е индикатор, че по-големи проблеми най-вероятно се намират под повърхността - коментира Франк Ханли, старши директор на автомобилния бенчмаркинг в J.D. Power. - Тази низходяща траектория на удовлетворение трябва да бъде предупредителен знак за производителите, че трябва да разберат по-добре какво наистина искат собствениците в новите си автомобили.“

Проучването APEAL се фокусира върху 10 фактора, които се опитват да установят колко емоционално привлекателни са марките и превозните средства за потребителите. През 2023 г. средният резултат за индустрията е намалял в девет от категориите. Ефективността, тоест разходът на гориво, е единствената област, в която средният резултат се подобри (с 15 пункта), докато екстериорният дизайн беше категорията с най-голям спад тази година (-6 пункта).

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase