Снимка: БГНЕС

Наближава краят на пътешествието на любимия на поколения Volkswagen Golf. Автомобилната компанията заяви, че Mark 8 ще бъде последният, който ще бъде произведен.

Автомобилът, който е бестселър в Европа от десетилетия, ще претърпи актуализация "среден живот" през следващата година, но ще бъде последният модел с двигател с вътрешно горене.

"Колата ще се произвежда до края на десетилетието. След това трябва да видим как се развива този сегмент. Ако светът се развие напълно различно от очакваното до 2026 или 2027 г., можем да разработим напълно ново превозно средство - но не мисля, че ще стане. Засега това не се очаква", обясни Томас Шефер, главен изпълнителен директор на автомобилите на VW.

Предполага се, че VW е взел решението, за да се съсредоточи върху производството на своите електрически автомобили, включително усилията за намаляване на цената им.

Golf, който беше пуснат на пазара през 1974 г., е най-продаваният автомобил в Европа през последните 14 години.

Говорейки пред Automobilwoche, немското търговско издание, Шефер обясни, че VW няма да се откаже изцяло от "емблематични имена като Golf, Tiguan и GTI, а ще ги пренесе в новата електрическа ера".

"По-специално с Golf - той трябва да отговаря на гените", допълни той, цитиран от The Times.

Така нареченият e-Golf, който VW произвеждаше за кратко, беше консервиран и заменен с ID.3.

Германският производител цели 80%  продажби на електрически коли в Европа и 55% в Северна Америка до 2030 г. Групата цели 50% продажби на електрически коли в световен мащаб още от дотогава.

VW трябва да пусне десет електрически модела до 2026 г., включително електрическа кола с батерии за под €25 000.

Съобщението дойде, след като Ford обяви, че ще спре да произвежда модели на Fiesta - най-популярната кола във Великобритания. Американският автомобилен производител планира да бракува Fiesta и се очаква новите модели да бъдат изтеглени от продажба до една година. Твърди се, че промяната в потребителските навици за покупка, подчертана от нарастващата популярност SUV, е била мотивация за решението.

"Има няколко толкова емблематични коли като VW Golf – и аз обичам моята", пише Бен Клатуърти. "Същото прави и всеки, когото познавам, който притежава или е притежавал такъв. Golf е перфектната кола в толкова много отношения: не само е безупречно надежден, но също така е без класа и се вписва, без да е скучен. На кръстовища хората ви пускат по начин, по който не го правят с шофьори на Audi или BMW. Можете да минете през Макдоналдс или да спрете пред грандиозен петзвезден селски хотел, без никой да ви трепне."

Не е чудно, че когато го попитаха каква компактна кола би препоръчал, Джеймс Мей, бивш водещ на Top Gear, отговори: "Бих казал да си купите Golf... Golf е отговорът на всичко, както знаем. И това е единствената кола, която наистина трябва да съществува."

Той не греши. И не е изненадващо, че популярността на Golf, роден в епоха, когато британските автомобили бяха ненадеждни до дупка, рязко нарасна. Не само от семейства, които търсят малка кола, в която все още има място за столче за кола и куче отзад, но и от пътуващи търговци, които, докато правителството натискаше дизеловите коли,  гледаха на надеждния Golf като на кола, която с радост ще направи над 250 000 мили с малко поддръжка.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase