Снимка: БГНЕС

Volvo Cars ще произвежда електрически автомобили в Словакия в нов завод, предназначен за производство на до 250 000 изцяло електрически автомобила годишно. Строителството е планирано да започне през 2023 г., а серийното производство - през 2026 г.

Притежаваният от Geely шведски производител инвестира около 1,2 млрд. евро в завода в Източна Словакия и отбелязва, че около 20 % от тях могат да бъдат финансирани с държавни субсидии.

Експлоатацията на новия завод трябва да бъде неутрална по отношение на климата. Volvo все още не разкрива кои модели ще слязат от производствената линия, но твърди, че се възползва от добре изградената верига за доставки на автомобилни продукти в Словакия. Този завод ще бъде петият автомобилен завод на компанията в страната.

Съобщава се, че изграждането на завода в Кошице е първата нова европейска производствена площадка за Volvo Cars от почти 60 години насам. Централата, продуктовото развитие, маркетингът и администрацията са разположени основно в Гьотеборг, Швеция. Там е разположен и производствен завод, както и други в Гент (Белгия), Южна Каролина (САЩ), Чънду, Дацин и Тайджоу (Китай). Компанията разполага и с центрове за научноизследователска и развойна дейност и проектиране в Гьотеборг, Камарило (САЩ) и Шанхай (Китай).

С новия завод компанията се вижда "добре позиционирана, за да посрещне постоянното търсене на електрически автомобили от страна на своите клиенти и да използва бъдещия потенциал за растеж", пише в изявлението на Volvo Cars. Целта на шведската компания е до 2030 г. автомобилите да станат изцяло електрически, а до 2040 г. - въглеродно неутрални.

"Имаме ясен фокус върху това да се превърнем в марка за изцяло електрическа мобилност до 2030 г., което е в съответствие с нашата цел", заяви Джим Роуън, главен изпълнителен директор на Volvo Cars. "Разширяването в Европа, нашият най-голям регион на продажби, е от решаващо значение за преминаването ни към електрификация и за продължаващия растеж."

През февруари тази година Volvo Cars инвестира десет милиарда шведски крони (около 960 милиона евро) в завода си в Торсланда, близо до Гьотеборг, през следващите години, за да го подготви за производството на следващото поколение напълно електрически автомобили.

Само преди няколко дни Volvo Cars съобщи, че е променила ръководния си екип. Това е било ускорено от пенсионирането на предишния заместник, Лекс Керсемакерс, който скоро се пенсионира след 38 години работа във Volvo. В същото време Volvo иска да коригира и отговорностите на ръководството, за да постигне собствените си амбиции за растеж и устойчивост.

Коментари Напиши коментар

16

Анонимен

преди 4 месеца

А тук завод? При Кирето! Такива заводи си ги плащаш, както бай Ердо си плати на ФВ и те избраха Турция! За хубавите очи на Лена не става.

15

Иво

преди 4 месеца

Странно, в едната статия обясняват, как трябвало да се чака по 20 години за нова кола, щото разбираш ли, нямало материали, а в другата, как се отварял чисто нов завод за още трошки, който не е ясно с какви материали и дали изобщо ще работи. Много куха пропаганда, издиша отвсякъде. Затова САМО кола на старо, но от първи-втори собственик, и не от България. В редки случай, някой стар рядък модел, но пазен, може да е имал примерно 10 собственика преди вас, но си личи, ако е свеж и поддържан.

14

Виена и Прищина ?

преди 4 месеца

Словакия е на час път до Виена с кола и дори влак. Иначе разходите за труд са като тези у нас вече. А ние сме на час от Скопие и Прищина. Правете разлика.