Снимка: Pixabay
fallback

Лятото, както впрочем и зимата, е доста сложен период за шофьорите и техните автомобили. В жегата могат да се появят дори проблеми, които са по-сериозни от тези през зимата – двигателят прегрява, антифризът кипи и резултатът е посещение в сервиз, където следва скъп ремонт.

Впрочем, има и проблеми, които не са толкова глобални, но са доста разпространени. Например, в жегата някои на пълно изправи автомобили започват да се държат странно. Техните водачи забелязват, че колата не върви, когато подадат повече газ, но при проверка на двигателя се оказва, че всичко е наред. Проблемът го няма, когато жегата изчезне. На какво се дължи това странно явление?

Какво е нужно, за да може горивото да изгаря в цилиндрите? Основното е в тях да постъпва гориво и въздух, смесени в точно определена пропорция. Ако скоростта се увеличи, разходът на въздух също нараства. Спомнете си как работят машините с тубомотори, където турбините под налягане вкарват литри въздух в двигателя, за да му осигурят кислород и съответно повече тяга.

Какво се случва, когато въздухът не достига? Работата на двигателя вече не е толкова стабилна, появяват се сривове, намаляват мощността и интензивността при ускорение. Именно с това са свързани и проблемите, които се появяват при някои автомобили в горещото време.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

аха

преди 2 години

Нищо конкретно в статията.Забравили са да споменат ,че студеният въздух е наситен с повече кислород и влиза по-голямо количество в цилиндрите,защото при ниска температура е по-сгъстен.Отделно кофти масло от температурата става на вода и от там почва и да го харчи и влошява компресията.Компресора на климатика и той взима малко кончета и ако е слаб двигател се усеща доста

7

Е как защо...

преди 2 години

До номер 6...Кинти, мъни, денги стинки, шума...

6

Анонимен

преди 2 години

Тия двигатели отдавна трябваше да бъдат изпратени в историята, вижте само снимката - тръбички, въздушни филтри, болтове и болтчета - хиляди на брой, лагери, оси, валове, ремъци, няколко вида масла - двигателно, трансмисионно, спирачно, охладителни течности, помпи и помпички, компресори, катализатори, обезшумители (ауспуси), защо, защо автомобилната индустрия си причинява това?

fallback