Снимка: Pixabay
fallback

С изключение на малка група класически автомобили, които са възстановени и поддържани от техните богати собственици, всички коли в крайна сметка умират. Номерът е да се улучи точният момент, в който да замените превозното си средство, преди да е започнало да създава повече проблеми, отколкото ползи.

Няма точно правило за това, но пък има достатъчно предупредителни знаци, които подсказват, че времето с настоящия ви автомобил изтича. И така да успеете да се разделите с него, преди да е грохнал напълно. Експертите от AutoTrader събраха тези знаци на едно място.

Непоправими проблеми

Това, което може да ви подскаже, че е време да смените автомобила са, „непоправимите проблеми“. Поне така ги определя Арнас Василяускас, главен директор на компанията CarVertical. Това са редки и скъпи ремонти, които изискват много и допълнителна работа.

„Става дума, например, за течове от покрива, повреди в рамата и сериозно огънати врати – всички това са неща, с които повечето механици дори няма да се захванат“, казва Василиаускас.

Ръжда около основните агрегати

Анди Грегъри е мениджър връзки с обществеността на компанията Heritage Parts Center, който доставя части за класически Porsche и VW. Едновременно с това той е и голям фен на автомобилите, като предупреждава, че корозията по най-уязвимите системи на превозното средство води до сериозни проблеми.

„Многото ръжда около точките на закрепване на двигателя или окачването често не си заслужава ремонта и от финансова гледна точка“, категоричен е Грегъри.

Звуци от двигателя

Автомобилите често издават звуци, които подсказват за техните проблеми. Някои от тях лесно може да бъдат отстранени. Но ако шумовете идват от двигателя, трябва да бъдете особено внимателни.

„Това може да бъдат износени лагери, причинени от нередовна смяна на маслото. Ако колата ви започне да издава шумове от двигателя, който е нейното сърце, може би е време да се откажете от нея“, съветва Грегъри.

Смесване на масло и вода

Грегъри е категоричен, че подобни симптоми подсказват, че животът на двигателя е към края си.

„Уплътнението на главата на двигателя държи маслото и антифриза разделени. Ако то се скъса и те се смесят, когато свалите капачката на маслото ще видите една кремообразна смес. В случая ремонтът е доста трудоемък и понякога може да доведе до бракуване на мотора, а оттам и на автомобила“, пояснява експертът.

Проблеми със запалването

Когато неуспешното стартиране на двигателя се превърне в постоянно повтарящ се симптом, трябва да сте наясно, че има вероятност проблемът да е сериозен, смята Джери Уилсън от Complete Auto Guide.

„Може да завъртите ключа и да не чуете нищо. Не е изключено обаче двигателят да издаде тропащ или тракащ звук, или пък изобщо да не реагира. Повредата може да бъде нещо дребно, но може и да е началото на края“, казва Уилсън.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

>
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.
fallback